ישנן מספר טעויות נפוצות בקידום אתרים שאנחנו נתקלים בהם בעבודה שוטפת עם לקוחות חדשים. ברוב המקרים מדובר בטעויות של חוסר תשומת לב או רשלנות לא מודעת, רק שמהמחיר שהיא גובה מתבטא בפגיעה משמעותית בדירוג האתר במנועי החיפוש המובילים.
בפוסט זה, נדון בכמה טעויות קידום אתרים נפוצות שיש להימנע מהן.
חשוב לציין כי פעילות קידום אתרים אינה מדע מדויק. מדובר בתהליך ניסוי וטעיה מורכב שמנסה להתאים את עצמו לקריטריונים שמנועי החיפוש קובעים מידי פעם על מנת לתת לגולשים תוצאות רלוונטיות לחיפושים שלהם, וכל יישום של האמור כאן דורש עין פקוחה של איש מקצוע לפני שינויים מרחיקי לכת בקוד האתר.
אופטימיזציה למנועי חיפוש (קידום אתרים) היא אסטרטגיית שיווק חיונית לעסקים בכל הגדלים, אבל קל לעשות טעויות שעלולות לפגוע בדירוג ובנראות :
מילוי מילות מפתח: מילוי התוכן עם יותר מדי מילות מפתח יכול לפגוע בדירוג ולגרום לתוכן להישמע לא טבעי. התמקד בשימוש במילות מפתח באופן אסטרטגי וטבעי בתוכן .
התעלמות מאופטימיזציה בדף: אופטימיזציה בדף כוללת אופטימיזציה של תוכן האתר , כותרות הדפים, מטא תיאורים וכתובות אתרים עבור מנועי החיפוש. הזנחת גורמים אלו עלולה לפגוע בדירוג ולהקשות על מנועי החיפוש להבין במה עוסק האתר .
תוכן באיכות ירודה: יצירת תוכן באיכות נמוכה שממולא במילות מפתח, מופלאות או לא רלוונטיות לקהל היעד עלולה לפגוע בדירוג ובמוניטין . התמקד ביצירת תוכן איכותי ומקורי המספק ערך לקהל .
התעלמות מקידום אתרים טכני: קידום אתרים טכני כרוך באופטימיזציה של מבנה האתר, הקוד והביצועים עבור מנועי החיפוש. התעלמות של קידום אתרים טכני עלולה להקשות על מנועי החיפוש לסרוק ולהוסיף את האתר לאינדקס, ולפגוע בדירוג .
הזנחת קידום אתרים מקומי: עבור עסקים המסתמכים על לקוחות מקומיים, הזנחת קידום אתרים מקומי עלולה לפגוע בנראות ולהקשות על הלקוחות למצוא אותך. ודא שהאתר מותאם למילות מפתח וביטויים מקומיים, וצור רישומי עסקים מקומיים ב-Google לעסק שלי ובספריות אחרות.
אי מעקב אחר התוצאות : קידום אתרים הוא תהליך מתמשך, וחשוב לעקוב אחר הדירוגים, התנועה ומדדי מפתח אחרים כדי לזהות אזורים לשיפור. השתמש בכלים כמו Google Analytics ו-Google Search Console כדי לעקוב אחר ההתקדמות ולקבל החלטות מבוססות נתונים.
על ידי הימנעות מטעויות קידום אתרים נפוצות אלו, עסקים יכולים לשפר את הדירוג, הנראות שלהם ולמשוך יותר תנועה לאתר שלהם. זכרו, קידום אתרים הוא אסטרטגיה ארוכת טווח, ולוקח זמן ומאמץ כדי לראות תוצאות. על ידי התמקדות ביצירת תוכן באיכות גבוהה, אופטימיזציה של האתר והישארות מעודכנת בשיטות העבודה המומלצות לקידום אתרים, תוכל להשיג הצלחה לאורך זמן.
נתונים ומגמות
דגש ראשוני על עיצוב למוביל : גוגל נותנת עדיפות לאינדקס לנייד כבר זמן מה, כלומר הגרסה הניידת של האתר נחשבת כעת לגרסה העיקרית לאינדקס ודירוג. זה אומר שחיוני שיהיה אתר ידידותי לנייד שנטען במהירות ומספק חווית משתמש טובה על מסכים קטנים.
חיפוש קולי: עם הפופולריות הגוברת של עוזרי קול, החיפוש הקולי הופך חשוב יותר עבור קידום אתרים. התמקד בשימוש בשפה טבעית בתוכן האתר ובמיקוד למילות מפתח ארוכות זנב שסביר יותר שישמשו בחיפושים קוליים.
חיפוש מקומי: קידום אתרים מקומי חשוב יותר ויותר לעסקים עם מיקום פיזי, מכיוון שגוגל ממשיכה לשים דגש על תוצאות חיפוש מקומיות. בצע אופטימיזציה של האתר למילות מפתח וביטויים מקומיים, צור רישומי עסקים מקומיים ב-Google לעסק שלי ובספריות אחרות, והפק ביקורות חיוביות מלקוחות.
חווית משתמש: גוגל שמה דגש רב יותר על חווית משתמש בעת דירוג אתרים. ודא שהאתר קל לניווט, נטען במהירות ומספק תוכן איכותי ורלוונטי שעונה על שאלות המשתמשים.
E-A-T: מומחיות, סמכותיות ואמינות (E-A-T) הופכות חשובות יותר ויותר עבור קידום אתרים. גוגל רוצה להבטיח שהאתרים שהיא ממליצה למשתמשים הם מקורות מידע סמכותיים ומהימנים. התמקד בבניית המוניטין של המותג באמצעות תוכן איכותי, קישורים נכנסים ממקורות מוסמכים וביקורות חיוביות של לקוחות.
קטעים מומלצים: קטעי קוד מוצגים הם תיבות המידע המופיעות בחלק העליון של דפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERP). אופטימיזציה של תוכן האתר עבור קטעי קוד מוצגים יכולה לעזור לך לקבל יותר נראות ותנועה.