קידום אתרים ומדיה חברתית - גישות משולבות שיכולות לשפר את נראות החיפוש

רוקדים את הריקוד הדיגיטלי: איך שילוב של קידום אתרים ומדיה חברתית מכפיל את העוצמה השיווקית

פתיחה מעוררת מחשבה: דמיינו לרגע שהעסק שלכם הוא רקדן על במה. קידום אתרים הוא הצעדים הטכניים המדויקים שלמדתם בשיעורים - הם הבסיס החיוני, אבל לבדם לא מספיקים כדי לרגש את הקהל. המדיה החברתית, לעומת זאת, היא הביטוי האישי, הנשמה שאתם נופחים בריקוד. רק שילוב מושלם של השניים יחד יכול ליצור הופעה מלאת עוצמה, שתשאיר את הקהל (וגם את גוגל) מוקסמים ודורשים עוד. אז איך משלבים את הסטפס המקצועיים של קידום אתרים עם התנועות הספונטניות של המדיה החברתית? בואו נלמד את כל הפאסים של הריקוד הדיגיטלי המנצח.


ראשית, חשוב להבין שלמרות ששני העולמות נראים שונים, המטרה שלהם זהה - חשיפה מקסימלית של המותג שלכם בפני קהלים רלוונטיים.
קידום אתרים עושה זאת דרך אופטימיזציה טכנית לפי פרמטרים של מנועי חיפוש, כדי להעלות את הדירוג האורגני של דפי האתר. המדיה החברתית מגדילה את החשיפה דרך הפצה ויראלית של תוכן מעורר עניין, שמייצר מעורבות גבוהה בקרב גולשים וגורר תנועה חזרה לאתר. אבל ישנן דרכים רבות וחכמות לגרום לשתי הזירות להשלים ולהעצים אחת את השנייה.


דרך אחת היא דרך שיתוף תכנים.
כשאתם יוצרים מאמר מעמיק או סרטון מעניין כחלק מאסטרטגיית קידום האתרים, מומלץ להפיץ אותו בערוצי המדיה החברתית הרלוונטיים, עם קישור לדף המקורי. ככל שיותר אנשים ילחצו, יגיבו וישתפו, כך תיווצר תנועה חוזרת לאתר מגוון רחב של מקורות - מה שהוא סיגנל חיובי עבור מנועי החיפוש, שמעיד על ערך התוכן. בו זמנית, התוכן עצמו צובר חשיפה רחבה יותר ברשתות החברתיות, מה שמביא עוד ועוד גולשים איכותיים חזרה לאתר. זהו מעגל משותף מנצח שתורם לשני העולמות במקביל.

דוגמה מצוינת לכך היא חברת האופנה ASOS. הם משקיעים משאבים רבים בתוכן שיווקי איכותי באתר, כמו מדריכי סטיילינג, ראיונות עם מעצבים והמלצות מוצר מפורטות עם מילות מפתח מנצחות מבחינת קידום אתרים. אבל הם לא מסתפקים בזה - כל פיסת תוכן כזו מופצת מיד ברשתות החברתיות במגוון פורמטים כמו סטוריז באינסטגרם, פוסטים מעוררי השראה בפינטרסט או הצצות מאחורי הקלעים בטיקטוק. התוצאה - ASOS מדורגים במקום הראשון בתוצאות החיפוש האורגניות עבור אלפי מילות מפתח בתחום האופנה, ובמקביל נהנים ממעורבות עצומה של מיליוני עוקבים במדיה החברתית.


טקטיקה מנצחת נוספת היא שימוש במדיה חברתית ככלי למחקר ולהשראה לתוכן שמותאם לקידום אתרים. על ידי ניטור השיחות, ההאשטגים הפופולריים והשאלות הנפוצות שעולות בפלטפורמות כמו טוויטר, אינסטגרם או רדיט בנישה שלכם, תוכלו לאתר רעיונות לתכנים פוטנציאליים שיתנו מענה לצרכים האמיתיים של הקהל. ברגע שזיהיתם נושאים מבוקשים, תוכלו ליצור סביבם מאמרים ומדריכים מעמיקים באתר, עם מילות המפתח הרלוונטיות. כך למעשה המדיה החברתית הופכת לשותפה ביצירת אסטרטגיית התוכן לקידום אתרים, ומבטיחה שהתכנים שתייצרו יהיו כאלו שהקהל באמת מחפש ורוצה לצרוך.


דוגמה לחברה שעושה זאת נהדר היא Glossier, מותג הביוטי הדיגיטלי. הם ידועים בקשר ההדוק והאותנטי שלהם עם הקהילה ברשתות החברתיות, במיוחד באינסטגרם. הם קשובים לשיח סביב מוצרי הטיפוח, לשאלות של הלקוחות, ולטרנדים העולים בתחום. התובנות האלו הן הבסיס לתכנים שהם יוצרים לבלוג ולאתר שלהם - כמו סקירות של חומרים פעילים שנמצאים על המפה, או מדריכים ליצירת שגרת טיפוח על סמך משוב הגולשים. כך הם מצליחים לייצר תוכן שבאמת מדבר לקהל שלהם, תוך שימוש באותן מילות מפתח טרנדיות שיבטיחו להם נראות גבוהה במנועי החיפוש.


עוד דרך לשלב בין העולמות היא ע"י יצירת קמפיינים ממומנים במדיה החברתית, שמקדמים תכנים מהאתר שכבר עברו אופטימיזציה לקידום אתרים. למשל, אם יצרתם מדריך מקיף לבחירת המוצר האידיאלי בקטגוריה שלכם, כדאי לקדם אותו בפייסבוק ובאינסטגרם בפני קהלים שהביעו התעניינות בנושא. מלבד התנועה הישירה שהקמפיין יניב, הוא גם יחשוף את התוכן לקהל רחב יותר, שעשוי לקשר אליו מחדש מאתרים או בלוגים אחרים - ובכך לחזק את הסמכות שלו בעיני גוגל. ככל שהתוכן יהיה איכותי ומבוסס מילות מפתח חזקות, כך הסיכוי לקישורים נכנסים יגדל בעקבות החשיפה במדיה החברתית.


ואם כבר מדברים על קישורים, זו נקודה קריטית נוספת לשילוב בין שני העולמות. בתוך המדיה החברתית עצמה, מומלץ לכלול קישורים חזרה לאתר בצורה טבעית ומתוזמנת נכון. בין אם זה בביו של אינסטגרם, בפוסטים מיוחדים או בתגובות לשאלות גולשים - תמיד כדאי לנצל את ההזדמנות להפנות תנועה לאתר. קישורים כאלו לא רק עוזרים לגולשים להגיע בקלות לתוכן שמעניין אותם, אלא גם משפרים את זרימת הסמכות בעיני מנועי החיפוש. ככל שיותר אנשים מגיעים לאתר מערוצים חברתיים שונים, גוגל מפרש זאת כאינדיקציה לאיכות ולרלוונטיות התוכן. רק זכרו לא להגזים ולשמור על איזון - קישורים מרובים מדי עלולים להיתפס כספאמיים ולהזיק במקום להועיל.


ולבסוף, נקודה חשובה שאסור לשכוח - אופטימיזציה למובייל. כיום, מרבית הגלישה במדיה החברתית נעשית דרך סמארטפונים. מחקרים מראים שיותר מ-90% משתמשים באינסטגרם דרך מכשירים ניידים! אז אם התוכן שאתם משתפים ברשתות החברתיות מוביל לאתר שאינו מותאם לניידים, רוב הסיכויים שהגולשים יתפשרו ויצאו מהר. גרוע מכך, אתר לא מותאם סלולר יפגע קשות בדירוג שלו בחיפוש הניידי של גוגל. לכן הקפידו תמיד שהתוכן שאתם משתפים ברשתות החברתיות ינחת על דפי אתר מהירים, קלים לקריאה וידידותיים למשתמשי מובייל.

לסיכום, קידום אתרים ומדיה חברתית הם שני צדדים של אותו מטבע - שילוב מנצח שיכול להקפיץ כל עסק בזירה הדיגיטלית. הסינרגיה ביניהם מאפשרת להכפיל את החשיפה לתוכן, למקסם את הרלוונטיות לקהל, ולבנות נוכחות מקיפה ועוצמתית בכל הפלטפורמות החשובות. אז אם עד היום נהגתם לרקוד סולו בכל זירה בנפרד, הגיע הזמן למצוא את הקצב המשותף. שלבו בין הצעדים הטכניים של קידום האתרים לבין התנועות הספונטניות של המדיה החברתית, ותגלו שהביצועים השיווקיים שלכם מרקיעים שחקים. כי כשהכל מסונכרן בהרמוניה דיגיטלית אחת, גם הקהל וגם אלגוריתמי החיפוש לא יוכלו להפסיק להסתכל.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276