20 נתונים מדהימים על קידום אתרים
הנה כל הסטטיסטיקות העדכניות ביותר על קידום אתרים שחשוב להכיר: תנועה אורגנית, התנהגות משתמשים, הוצאות בענף, חיפוש מקומי, גוגל ועוד.
1. תנועה אורגנית מהווה 53% מכלל התנועה לאתרים. יותר ממחצית מהתנועה לאתרים מגיעה מתוצאות חיפוש אורגניות. המשמעות היא שקידום אתרים נכון הוא חיוני להצלחה של כל אתר.
2. 68% מפעילות החיפוש המקוון מתחילה בחיפוש אורגני. כשאנשים מחפשים מידע או מוצרים באינטרנט, רוב הזמן הם מתחילים בהקלדת מילות מפתח במנוע חיפוש. זה ממחיש את החשיבות של דירוג גבוה בתוצאות אורגניות.
3. עמוד 1 בתוצאות מקבל כ-95% מתנועת החיפוש. אם האתר שלכם לא מדורג בעמוד הראשון, אתם מפספסים את הרוב המוחלט של התנועה הפוטנציאלית. אסטרטגיית קידום אתרים יעילה חיונית כדי להגיע לעמוד 1.
4. התוצאה הראשונה בדף זוכה לכ-32% מכלל ההקלקות. ככל שהאתר מדורג גבוה יותר בתוצאות, כך יותר גולשים ילחצו עליו. המיקום הראשון מספק יתרון משמעותי בנתח התנועה.
5. תוצאות אורגניות מקבלות פי 15 יותר הקלקות מתוצאות פרסומיות. קידום אתרים טבעי מניב יותר אמון ועניין מצד הגולשים מאשר קישורים ממומנים.
6. טקטיקות גרועות בקידום אתרים גורמות ל-79% מהאתרים לאבד דירוג. שיטות ספאם או האצת קידום אתרים שחורגות מהנחיות מנועי החיפוש לרוב מענישות קשות את הדירוג של האתר. יש להקפיד על שיטות white-hat אתיות לבניית קישורים וטיוב תוכן.
7. אתרים מהירים מדורגים גבוה יותר ע"י גוגל. זמן טעינת עמוד הוא פרמטר דירוג חשוב של גוגל. אתר שנטען תוך 5 שניות עלול לאבד כ-40% מהתנועה לעומת אתר שנטען תוך 2 שניות.
8. 50% מהחיפושים מגיעים ממובייל. ההתאמה לגלישה ממכשירים ניידים היא חובה בימינו. מבלי אתר רספונסיבי ומהיר במובייל, קידום אתרים יכשל ביותר ממחצית מהחיפושים.
9. 55% מהעסקים לא מוודאים ביצועי מובייל. למרות החיפושים הגבוהים מנייד, עדיין רבים לא מטפלים כראוי בקידום אתרים מותאם מובייל - ומפסידים לקוחות פוטנציאליים רבים.
10. 75% מהמשתמשים לא עוברים לעמוד השני בתוצאות. גולשים נוטים לא "לחפור" עמוק בתוצאות ומסתפקים בעמוד הראשון. "נחיתה רכה" בעמוד 2 ומטה לא מועילה הרבה בקידום אתרים.
11. 43% מהחברות מוציאות בין 10,000$ ל-50,000$ בחודש על קידום אתרים. תקציבי קידום אתרים הולכים וגדלים ככל שהתחרות מחריפה על קשב ודירוג בתוצאות.
12. חברות מובילות מקדישות כ-25% מתקציב השיווק שלהן לקידום אתרים. חברות שמבינות את חשיבות קידום אתרים משקיעות בו בהתאם ולא מפחדות להזרים משאבים לתחום.
13. 58% מהעסקים מוציאים 5 שעות או פחות בשבוע על קידום אתרים. למרות התקציבים הגבוהים, רוב העסקים עדיין לא מקדישים מספיק זמן ותשומה רציפה על קידום אתרים פנימי.
14. 70% מהווילנות הן תוצר של מילות מפתח בכותרת ובתמונות. נוסף לתוכן האיכותי, כותרות ותגי תמונה מתויגים נכונה חיוניים לאיכות, חשיפה ומעמד האתר בקידום אתרים והרמת ה״וילונות״ על תכניו.
15. האות "w" היא השכיחה ביותר במילות מפתח מעל 3 הברות. מחקר מילות מפתח חכם ומתבסס על דפוסי חיפוש אמיתיים יכול לשפר מאוד את קידום האתרים שלכם.
16. כמעט 40% מהעסקים המקומיים להם אין אתר בכלל. קידום אתרים מקומי הוא קריטי לעסקים פיזיים, אבל רבים מהם עדיין "לא קיימים" דיגיטלית ולא נמצאים על ידי לקוחות פוטנציאלים.
17. 70% מהעסקים המקומיים להם אין תיאור פעילות בגוגל. אלמנטים חשובים כמו תיאורי עסק ושעות פתיחה חסרים אצל רבים ופוגעים קשות בקידום אתרים מקומי ובאמון הלקוחות.
18. חיפושים מקומיים הובילו ל-80% מהמכירות בעסקים פיזיים. חיפושים של לקוחות פוטנציאליים בעיר או באזור מסוים מתורגמים לרוב לקניות בפועל. קידום אתרים מקומי יעיל הוא חיוני לעסקים שמוכרים פנים אל פנים.
19. בשנת 2021, גוגל אחראית לכ-90% מכלל פעילות החיפוש. גוגל מובילה את ענף מנועי החיפוש במרווח עצום מהמתחרות. לכן, קידום אתרים צריך להיות מותאם בעיקר לקריטריונים של גוגל.
20. גוגל מנהלת מעל 8.5 מיליארד חיפושים ביום. עם 3 טריליון חיפושים בשנה, שווה להשקיע את המשאבים ולעשות קידום אתרים נכון על מנת לקצור נתח תנועה משמעותי מגוגל.
לסיכום, הנתונים הללו ממחישים את ההשפעה האדירה שיש לקידום אתרים על גודל קהל הגולשים, התנהגות המשתמשים והמכירות בסופו של דבר. אתרים העושים זאת נכון - מתכננים אסטרטגיה, מייצרים תוכן מעולה, בונים קישורים ובונים על גורמי הדירוג החשובים - נהנים מפירות תנועת חיפוש אורגנית משמעותית. בעוד שרבים מזניחים קידום אתרים או עושים זאת בצורה שגויה, המשקיעים ברצינות בקידום מקבלים בתמורה יתרון משמעותי במודעות, באמון הלקוחות ובהכנסות.