קידום אתרים עבור תוכן וידאו

קידום אתרים בעידן הוויזואלי: למה וידאו הוא המלך החדש ואיך להכתיר אותו

דמיינו לרגע עולם שבו במקום לחפש תשובות בגוגל, אנשים פשוט שואלים את השאלה בקול, ומקבלים סרטון עם הסבר מפורט. עולם שבו במקום לקרוא מדריך טקסטואלי איך לתקן מנוע של אופנוע, אפשר פשוט לצפות בסדרת סרטונים שמראים את זה צעד אחר צעד. נשמע מוזר? אז זהו, שזה בדיוק העולם שכבר מתהווה לנגד עינינו. וידאו הופך במהירות לפורמט המועדף על משתמשים ועל מנועי חיפוש כאחד, ומשנה מהותית את האופן שבו אנחנו צורכים ומחפשים מידע. עבור מקדמי אתרים, המשמעות היא ברורה - תוכן וידאו הוא לא רק נחמד שיהיה, אלא הכרח קריטי בכל אסטרטגיית קידום אתרים עדכנית. אז איך מתאימים את הטקטיקות של קידום אתרים למציאות הוויזואלית החדשה הזו? בואו נלמד כמה עקרונות מנצחים שיעזרו לכם להפוך כל סרטון לנכס דיגיטלי משגשג.


למה וידאו הוא כל כך חשוב ל-קידום אתרים?

קודם כל, כמה נתונים ועובדות שממחישים את המגמה:

  • לפי Cisco, עד 2022 82% מכל תעבורת האינטרנט תהיה וידאו.
  • מחקר של Forrester מצא שדפים עם וידאו מקבלים פי 3 יותר קישורים נכנסים מאשר דפים טקסטואליים.
  • גוגל מדווחת שחיפושים הקשורים ל-"how to" זינקו ב-70% בשנים האחרונות, והסרטונים בנושא מקבלים עדיפות בתוצאות.
  • 68% מהצרכנים מעדיפים ללמוד על מוצר חדש דרך סרטון קצר (Wyzowl).
  • שילוב של וידאו באתר יכול להגדיל את שיעור ההמרה ב-80% ויותר (Unbounce).


מעבר לנתונים היבשים, יש כמה סיבות מהותיות שהופכות וידאו לפורמט כל כך אפקטיבי מבחינת קידום אתרים:

  1. העדפה במנועי חיפוש - גוגל ושות' מתייחסים לסרטונים כאל סוג של "תוכן איכותי" שמעשיר את חווית הגולש ונותן מענה טוב יותר לשאילתות חיפוש. זה נכון במיוחד בנישות כמו הדרכות, ביקורות מוצרים, חדשות ובידור. אז דפים שמכילים וידאו רלוונטי ומועיל נוטים להתדרג גבוה יותר בתוצאות האורגניות.
  2. עלייה בזמן השהייה באתר - משתמשים נוטים להישאר יותר זמן בדפים שמשלבים וידאו מאשר בדפים עם טקסט בלבד. וככל שזמן השהייה עולה - גוגל מפרשת את זה כאינדיקציה לאיכות וערך האתר, מה שמשפר את הדירוג הכולל.
  3. קישורים איכותיים מערוצי מדיה אחרים - סרטונים טובים גורמים לאנשים לשתף. ואם זה קורה במקומות מוערכים כמו יוטיוב, ויימאו או אתרי חדשות - הקישורים שמפנים חזרה לאתר שלכם מקבלים יותר "משקל" ותורמים לציון סמכות הדומיין.
  4. עידוד אינטראקציה וחווית משתמש - בעולם הנוכחי, וידאו הוא אחד הפורמטים האינטראקטיבים והמערבים ביותר עבור משתמשים. הוא ידידותי לניידים, קל לצריכה ולשיתוף ומאפשר להעביר מסרים בצורה אנושית ומעניינת. וככל שהאתר מספק UX טוב יותר - כך הסימנים למנועי החיפוש חזקים יותר.


טיפים מעשיים לקידום אתרים באמצעות וידאו

אז איך משלבים נכון וידאו באסטרטגיית הקידום אתרים? הנה כמה צעדים חיוניים:

  1. השתמשו במילות מפתח בכותרת ובתיאור - בין אם מדובר בסרטון ביוטיוב או בפלייר שמוטמע ישירות באתר, חשוב להכניס את הביטוי המרכזי בכותרת ובתיאור המלווה. ככה מנועי החיפוש יוכלו להבין על מה הוידאו ולקשר אותו לשאילתות הרלוונטיות.
  2. הכניסו תמלול (Transcript) - התוכן המדובר בסרטון לא "נקרא" על ידי רובוטי החיפוש, אבל טקסט התמלול כן. לכן כדאי לספק גם גרסה כתובה של מה שנאמר, עם מילות המפתח הרצויות. אפשר להטמיע את התמלול מתחת לנגן, כקובץ להורדה או בפורמט מונגש.
  3. בנו נכס וידאו עשיר - במקום לפזר סרטונים בודדים באתר, נסו ליצור "מרכז וידאו" שלם או סדרת סרטונים שמקיפה נושא מסוים. תארו לעצמכם ערוץ יוטיוב פנימי באתר שלכם עם עשרות או מאות סרטונים שקשורים לליבת הפעילות שלכם. ככל שתצברו יותר סרטונים איכותיים - כך תיתפסו בעיני מנועי החיפוש כסמכות בתחום.
  4. קדמו את סרטוני הדגל שלכם - אם יש לכם וידאו שבאמת פורץ דרך ונותן ערך ייחודי (כמו סרטון הסבר מעולה למוצר או הדגמה מרתקת), נסו בכוונה לייצר לו יותר חשיפה. שתפו אותו ברשתות חברתיות, בקשו מאתרים עמיתים להפנות אליו, קדמו אותו בקמפיינים ממומנים. ככל שהסרטון יתפוס יותר תאוצה - כך הוא יזכה לציונים גבוהים יותר מהאלגוריתמים של גוגל.
  5. אל תזניחו את הנגישות - כמו בכל תוכן באתר, גם הוידאו צריך להיות מונגש לאנשים עם מוגבלויות (בעיקר חירשות או לקויות ראייה). ההמלצות הן להוסיף כתוביות, תמלול מלא (כולל תיאור של פעולות ומראות חשובים) ותיאור אלטרנטיבי שמסביר מה בסרטון למי שלא יכול לצפות בו. חוץ מעשיית הדבר הנכון והחוקי, נגישות עוזרת גם לקידום האורגני.
  6. חשבו מחוץ לקופסה - וידאו זה לא רק הסברים אנכרוניסטים או תוכן פרסומי. נסו לחשוב על פורמטים מקוריים כמו ראיונות, הדרכות, שיתופי פעולה עם יוצרים, סרטוני אנימציה, קטעי בקאיסטייג' ועוד. ככל שתהיו יצירתיים יותר - כך תמשכו יותר צפיות, שיתופים וקישורים. אל תפחדו להיות שונים ולבדל את עצמכם.


דוגמאות לשימוש מוצלח בוידאו לקידום אתרים

הנה כמה אתרים שעשו עבודה מעולה בשילוב אסטרטגי של וידאו:

  1. Blendtec - יצרנית הבלנדרים האמריקאית יצרה סדרת וידאו ויראלית בשם "Will It Blend?" שבה מנכ"ל החברה טוחן מוצרים מוזרים כמו אייפונים וכדורי גולף - כדי להדגים את העוצמה של המכשירים. התוצאות היו מיליוני צפיות, אלפי קישורים נכנסים ועלייה משמעותית במכירות.
  2. Moz - חברת השיווק הדיגיטלי מייצרת Whiteboard Friday - סדרת הדרכה שבועית בנושאי קידום אתרים, שנחשבת לאחת הסדרות החינוכיות הפופולריות בתעשייה. הסרטונים מושכים אלפי צפיות ומשתפים מדי שבוע, והפכו לעמוד השער הוויזואלי של המותג.
  3. Travelocity - סוכנות התיירות האונליין משתמשת בסרטוני וידאו כדי להציג יעדים, מלונות ופארקים בצורה מרתקת ומעוררת השראה. היא משלבת וידאו באתר עצמו ובערוצי המדיה החברתית כמו יוטיוב ואינסטגרם כדי למשוך תיירים פוטנציאליים וליצור עניין ברכישת חבילות נופש.

סיכום והמלצות להמשך הדרך
קידום אתרים בעידן של ריבוי מידע ותשומת לב מוגבלת הוא אתגר לא פשוט. כדי לבלוט מעל הרעש, צריך לפנות לערוצים הוויזואליים והחווייתיים שמשתלטים בהדרגה על השיח ועל צריכת התוכן. וידאו הוא אחד הכלים החזקים ביותר במארסנל של מקדמי האתרים, בתנאי שמשתמשים בו נכון.

השילוב של תכנון אסטרטגי, הפקה איכותית, אופטימיזציה טכנית ושיווק אקטיבי של סרטונים יכול להניב פירות קידום אתרים משמעותיים. יותר תנועה מילולית ואורגנית, יותר זמן מעורבות באתר, יותר קישורים חיצוניים ויותר המרות ישירות - כל אלו יחד מובילים לצמיחה עסקית מואצת.

אז אם אתם עדיין מתלבטים האם להקצות משאבים להפקת וידאו, אולי הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש. כי וידאו כבר אינו רק קישוט נחמד או טרנד חולף - הוא הופך במהירות לאחד הנכסים החשובים ביותר לטווח ארוך בעולם הקידום אתרים. וכמו שאומרים ביוטיוב - Don't forget to like, share and subscribe! ולהתראות בעמוד הבא של תוצאות החיפוש.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276