5 "כרטיסים צהובים" של יצירת תוכן שגוגל הוציאה בשנה האחרונה

הכרטיסים הצהובים של גוגל: המדריך ליצירת תוכן באיכות גבוהה

בשנה האחרונה, גוגל קיבלה על עצמה משימות חשובות בתחום קידום אתרים בגוגל ומסרה הנחיות חדשות לכל העוסקים ביצירת תוכן דיגיטלי. החמישה "כרטיסים צהובים" שהוצגו באירועים ובמאמרים שנכתבו על ידי אנשי מקצוע, חותרים להנחות את יוצרי התוכן ביעדים, מתודולוגיות ומטרות חדשות. מהדוח שפורסם על ידי גוגל עולה כי ישנה נוכחות בינלאומית בולטת של שינויי אלגוריטמים והצגת תוכן שקובעים מדיניות חדשה בתחום זה.

רקע על ההשפעה של גוגל על שוק התוכן

מאז ומעולם, גוגל הפכה להיות אחת מהשחקניות המרכזיות בשוק התוכן הדיגיטלי, ומאז השקה של מנוע החיפוש שלה ועד היום, היא משקיעה מאמצים חשובים בתכנון ובביצוע שינויים באלגוריתמים שלה. גוגל דאגה להציע לדור של יוצרי תוכן אינסוף אפשרויות ודרכים לשפר את דירוגם במנועי החיפוש. באוגוסט 2023, התקיימה וובינר שבה נראו מספר משתתפים מובילים בתחום קידום אתרים, ששוחחו על החשיבות של איכות התוכן והשפעתה על דירוגי החיפוש של גוגל. זו אחת מהתקופות המורכבות בשוק התוכן, וההנחיות האחרונות של גוגל מצביעות על כך שיש צורך להתעדכן ולהתאים את עצמנו לשינויים המתרחשים.

מה גוגל רוצה מאיתנו? הכרטיסים הצהובים

הכרטיסים הצהובים שהוצגו כוללים חמישה עקרונות מרכזיים שגוגל חושבת שעל יוצרי תוכן לאמץ. העקרונות הללו מקיפים את האיכות של התוכן, את חוויית המשתמש באינטרנט, את החשיבות של התאמה למכשירים ניידים, את השפעת הבינה המלאכותית על התהליך, ואת החשיבות של תוכן רב-תחומי שמספק חוויות מגוונות למשתמש.

1. איכות התוכן: הערך המוסף

בין המשימות הראשוניות שגוגל ניסחה, עומדת בראש ובראשונה האיכות של התוכן. על פי ניתוח שנערך, מתברר שהתוכן צריך להיות מועיל ומדעי, ולא רק מקורי. באוגוסט 2023, הוצג אוסף דוגמאות מהשטח, שכולל את הדרישות שהמנוע הנוח של גוגל מציב: התוכן צריך לקשקש ולספק מידע מדויק על נושאים חשובים. ככל שהתוכן מספק את הערך של השקעה בסיכוי להצלחה, כך הוא זוכה לדירוגים גבוהים יותר במנועי החיפוש.

2. חוויית משתמש כעדיפות

גוגל מתמקדת גם בחוויית המשתמש, כשהיא מדגישה שניסיון המשתמש באתר הוא חיוני. בעידן שבו קצב חיי היומיום מהיר, עד שנמצא כי כ-70% מהמשתמשים בוחרים לעבור לאתר אחר אם האתר לא נטען במהירות של 3 שניות, גוגל מציבה רף גבוה לכל האתרים בתקנון שלה. האתרים שמקנים חוויות משתמש מעולות, פועלים על מנת ליצור מעברים נוחים וברורים, נערכים בתשומת לב רבה יותר לשם שיפור חוויית האתר, והדבר מתבטא בסיכוי גבוהה יותר לדירוגים גבוהים.

3. התאמה לניידות – ההיקף ההולך וגדל

בהתפתחות המהירה כפי שניתן לראות, השימוש במכשירים ניידים כדרך הראשית לגישה לאינטרנט גבר ביותר מ-15% בשנה החולפת. גוגל הודיעה בפומבי על עדיפויותיה בנושא הכנת תוכן נייד וידידותי, ומודה שהדרישה לכך חיונית יותר מאי פעם. האתרים שיכולים להציג תשובות מהירות ומדויקות למכשירים ניידים בעקבות כך, יהנו מהעדפות דירוג בגוגל, בעוד האתרים השייכים לז'אנר הישן שאינם מתאימים לנייד, מתחילים לדלוף במיקומים.

4. כוח הבינה המלאכותית בדור החדש

הטכנולוגיות החדשניות מייצגות לא רק אמצעי חדש לאיסוף וניתוח מידע אלא גם אתגר מחייב ליזמים בתחום. במהלך שנת 2023, גוגל האריכה את התמחותה בכלי הלמידה לבינה מלאכותית כדי להנחות את המשתמש בתהליך יצירת תוכן. היא הנחתה את יוצרי התוכן להיות רגישים לכך שהתוכן המופק חייב להיות טוב ומועיל עבור המשתמשים. כיום, עולה תמונה מדאיגה – קיים פוטנציאל שהתוכן המופק בעזרת AI “יביא לעולם תוכן פחות איכותי”, מה שנובע מכך ש-60% מהתוכן שיצא לאור דרך כלים דיגיטליים היה בדרך כלל לא מדויק.

5. תוכן רב-תחומי: משיכת הקוראים

לא ניתן להתעלם מההבנה שנדרשת גיוון בתכנים כדי למשוך את תשומת הלב של הקוראים. באמצעות שילוש דניאלי, הצגת תמונות, סרטונים וגרפים – ניתן להוסיף לאתר את אלמנט ההשפעה. תוכן שמתגבש דרך מדיה חזותית, כמו אינפוגרפיקות, מספק יתרון מובהק שלא רק מעלה את מספר המבקרים אלא גם מחזיק אותם באתר לאורך זמן. כ-90% מהמשתמשים מדווחים שהם נמשכים לתוכן שמכיל עזרים חזותיים כמו תמונות ווידאו, דבר המדגיש את הצורך ליצור תוכן עשיר ומגוון.

תגובה מהשוק ומומחים

בקרב יוצרי תוכן ומקצועני קידום אתרים, ההנחיות החדשות של גוגל מתקבלות ברובם בהתלהבות, אך ישנו חשש מהשפעת השינויים על דירוגים קיימים. רבים מהם מציינים שזו הזדמנות מצוינת לחדש שיטות עבודה ולנהוג באחריות לגבי תוכן המופק, במיוחד בהקשר של נתונים חסרים ולמידה המלאכותית. לדברי אחד מהמומחים בתחום קידום אתרים בגוגל, “המעבר לגישה מבוססת איכות מציב אתגר עבור רבים, אך זו גם הזדמנות להובלת הסטנדרטים בתעשייה. הנחיות אלו עשויות להוביל להגברת התחרות האפקטיבית.”

סיכום והחזון לעתיד

בסיכומו של דבר, הכרטיסים הצהובים שהוצגו על ידי גוגל מציעים לתעשיית התוכן דינמיקה חדשה שמחייבת חשיבה מתקדמת על איכות, חוויית המשתמש, התאמה למסכים, בינה מלאכותית ותוכן רב-תחומי. כל יוצר תוכן שמסוגל להתאים את העסק שלו לעקרונות שהציבה גוגל יכול לנצל את היתרונות שיביאו עימם חוויות Positivity ו-User Engagement גבוהות. ככל שנקח את הזמן שלנו להכיר מחדש את הדירוגים לגביהם הציבה גוגל תנאים מבוססים על עקרונות חזקים, כך נוכל להגיע לתוצאות שיסייעו לעניין הקוראים ולשפר את ההצלחה בתעשייה הדינמית של התוכן הדיגיטלי.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276