7 מרכיבים עיקריים של תוכן שימושי ואיכותי לבלוג
אם התוכן שלכם מכסה את האלמנטים הבאים, הוא אמור להתאים לרוב ההגדרות של תוכן איכותי:
1. הוא מתואם עם מטרות העסק וכוונת המשתמש - תוכן איכותי חייב לשרת את המטרות העסקיות שלכם ולספק את המידע שהקהל שלכם מחפש. במקום לכתוב על נושאים שרירותיים, התמקדו בתוכן שימושי ורלוונטי לקהל היעד שלכם ושיכול לתמוך במאמצי קידום אתרים אורגני בגוגל. הסתכלו על נתונים כמו מילות מפתח פופולריות וכוונות חיפוש כדי לזהות נושאים שיעניינו את הקוראים ויתרמו למטרות העסקיות.
דוגמה: אם אתם מנהלים אתר לגינון ביתי, כתיבת מאמרים על "איך לגדל עגבניות במרפסת" או "טיפים לעיצוב גן קטן" יהיו מתואמים עם כוונת המשתמשים ויעזרו לקדם את המומחיות שלכם בתחום.
2. הוא מכסה נושא ספציפי מאוד בפירוט - תוכן מעמיק ומפורט שעונה במלואו על שאלות ובעיות של המשתמשים נתפס כבעל ערך רב יותר. במקום לגעת בנושא באופן שטחי, כתבו פוסטים ממוקדים שמכסים כל היבט של הנושא הנדון. תוכן פרטני לא רק מושך קוראים, אלא גם עוזר במיצוב האתר כמקור מידע אמין בעיני Google - מה שמשפר את הסיכויים לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש.
עובדה: מחקר של Backlinko מצא שפוסטים בבלוג עם יותר מ-2,000 מילים מדורגים בממוצע גבוה יותר בתוצאות החיפוש של Google.
3. הוא פותר בעיות ספציפיות ומציע עצות ישימות - לא מספיק רק לצקת מידע - התוכן צריך גם לספק פתרונות והמלצות פרקטיות. התמקדו בזיהוי האתגרים והשאלות העיקריות של קהל היעד, והציעו טיפים והדרכות צעד אחר צעד כיצד להתמודד איתם. תוכן עם ערך יישומי כזה נחשב כשימושי ביותר ומעודד את הקוראים לחזור שוב ושוב לאתר כמקור ידע אמין.
דוגמה: פוסט בנושא "5 דרכים להגדלת תנועת האתר האורגנית" שמכיל טיפים מעשיים כמו אופטימיזציית מהירות הטעינה, שימוש במילות מפתח ארוכות-זנב, ובניית קישורים איכותיים - יועיל מאוד לבעלי אתרים המנסים לשפר את ביצועי קידום אתרים אורגני בגוגל.
4. הוא משתף דוגמאות מהעולם האמיתי, מקרי בוחן ונתונים - הכללת דוגמאות קונקרטיות, סיפורי הצלחה, ונתונים תומכים הופכת את התוכן למהימן ומשכנע יותר בעיני הקוראים. הסטטיסטיקות והראיות מהשטח מחזקות את הטיעונים שלכם ומוכיחות שהעצות שלכם עובדות במציאות. בנוסף, דוגמאות מהעולם האמיתי עוזרות לקוראים להתחבר לתוכן ברמה אישית יותר ולהבין איך הם יכולים ליישם את העצות בסיטואציות משלהם.
עובדה: לפי HubSpot, הוספת נתונים סטטיסטיים רלוונטיים למאמרים בבלוג יכולה להגדיל את מספר השיתופים ברשתות החברתיות עד פי 3.
5. הוא משתמש באמצעים חזותיים מותאמים אישית כדי לפשט רעיונות מורכבים - שימוש בתמונות, תרשימים ואינפוגרפיקות מקוריים הופכים את התוכן לקריא, מעניין וקל יותר להבנה - במיוחד בנושאים טכניים או מורכבים. המחשות ויזואליות עוזרות לקוראים לעבד מידע מהר יותר ולהפנים אותו בצורה אפקטיבית. כמו כן, תכנים חזותיים ייחודיים מבדלים את האתר שלכם מהמתחרים ומוסיפים ערך מקורי, מה שתורם לעלייה בסיכויי קידום אתרים אורגני בגוגל.
דוגמא: הוספת אינפוגרפיקה בפוסט שמסביר איך אלגוריתם העדכון של גוגל עובד, עם איורים ותרשימי זרימה, תעזור לפשט מושגים טכניים ולהפוך אותם לקלים יותר להבנה עבור הקורא הממוצע.
6. הוא משתף כלים ומשאבים רלוונטיים - הפניה למשאבים מועילים נוספים, כמו מאמרים קשורים, קורסים מקוונים, כלי תוכנה וכו', מוסיפה ערך לקוראים ומחזקת את האמינות שלכם. על ידי מתן המלצות על כלים ומשאבים איכותיים, אתם חוסכים לקוראים זמן ומאמץ בחיפוש, ומשפרים את החוויה הכוללת שלהם באתר שלכם. זה גם מעודד אותם לחזור בעתיד עבור תוכן והמלצות נוספות, ולשתף את הפוסט עם אחרים.
דוגמה: אם כתבתם מאמר בנושא "כיצד לייעל את זמן העבודה", שיתוף קישורים לכלי ניהול משימות מומלצים כמו Trello או Asana, או לספרים פופולריים על פרודוקטיביות, יהיה מועיל מאוד לקוראים ויוסיף ערך לתוכן.
7. הוא כתוב בטון שיחתי וקל לסריקה - תוכן איכותי צריך לא רק לספק מידע שימושי, אלא גם להיות מוצג ונקרא בצורה נוחה ומהנה. שימוש בטון ידידותי ושיחתי יוצר תחושת חיבור בין הכותב והקורא, ומעודד את הגולש להישאר ולקרוא יותר. כמו כן, פיצול התוכן לפסקאות קצרות, שימוש בכותרות משנה בולטות וברשימות עם תבליטים מאפשרים קריאה מהירה וסריקה קלה של המידע - התאמה חשובה להרגלי הקריאה המקוונים של היום. פורמט תוכן ידידותי למשתמש מגדיל את זמן השהייה באתר, מה שמשפר את הסיכויים לדירוג גבוה יותר בקידום אתרים אורגני בגוגל.
עובדה: לפי Searchmetrics, זמן השהייה הממוצע בדף לתוצאות בעמוד הראשון של גוגל הוא 3 דקות ו-10 שניות.
לסיכום - תוכן ברמה אחת מעל כולם הוא תוכן שלא רק מספק מידע מועיל, אלא גם עושה זאת בדרך שמשפרת את החוויה הכוללת של הקורא ועונה על המטרות העסקיות שלכם. על ידי הקפדה על 7 העקרונות הללו בכתיבת הפוסטים לבלוג, תוכלו להפיק תוכן בעל ערך רב שימשוך קוראים, ירכוש את אמונם ויניע אותם לפעולה.
ואל תשכחו - תוכן איכותי נועד בראש ובראשונה לשרת את האנשים, לא את מנועי החיפוש. עם זאת, ההשפעות החיוביות של תוכן נהדר על אינטראקציות המשתמשים, זמן שהייה, שיתופים ברשת ועוד - בסופו של דבר מתורגמות לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש ולהצלחה ארוכת טווח במאמצי קידום אתרים אורגני בגוגל. לכן, שימו את הקורא במרכז, הקפידו על העקרונות הללו בעקביות, והתוצאות החיוביות לא יאחרו לבוא.