הכרה ביוצרי תוכן על ידי גוגל: שינוי מרגש בתחום ה-E-E-A-T וקידום אתרים
בתחום הקידום האורגני (SEO), אנחנו חווים בשנים האחרונות שינויים מהותיים המשפיעים על האופן שבו גוגל מדרגת תכנים. אחד השינויים המשמעותיים ביותר הוא ההכרה הגוברת ביוצרי תוכן כגורמים חשובים למציאות תוכן איכותי ואמין. יוצרים אלו, הפועלים במגוון רחב של תחומים ונישאות, תורמים לשיפור משמעותי באיכות התוצאות שמספק המנוע החיפוש. ההכרה הזו מאפשרת להם להנות מהזדמנויות חדשות בתחום ה-E-E-A-T (Experience, Expertise, Authority, Trustworthiness), הנושא שיכול לקבוע את הצלחתם של אתרים שונים.
מהו E-E-A-T ולמה הוא חשוב בקידום אתרים?
E-E-A-T הוא מושג שגוגל פיתחה כדי להעריך את איכות התוכן המוצג בחיפושים. הוא מורכב מארבעה מרכיבים עיקריים:
- Experience (ניסיון): זהו הידע המתקבל מניסיון אישי וממשי בתחום הספציפי.
- Expertise (מקצועיות): מתייחס ליכולתו של יוצר התוכן להציג ידע ומיומנויות בתחום שבו הוא פועל.
- Authority (סמכות): המוניטין של יוצר התוכן או האתר שבו מופיע התוכן.
- Trustworthiness (אמינות): נוגע לאמינות המידע המוצג, דבר שהופך אותו לקריטי במקצועות כגון רפואה וכלכלה.
על פי מחקרים שנעשו בתחום, תוכן שמוכן בעמידה על עקרונות ה-E-E-A-T, נוטה להיות מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. גוגל, בעמל הצמוד שלה, מבקשת לספק למשתמשים שפע של מבחר איכותי ואמין.
השינוי בהכרה ביוצרי תוכן: למה דווקא עכשיו?
בעשור האחרון, המגוון הרחב של תכנים אינטרנטיים, כמו בלוגים, פודקאסטים וערוצי יוטיוב, צבר תאוצה חסרת תקדים. גוגל הכירה בחשיבות של תכנים אלו, ובשנים האחרונות, היא מתמקדת יותר על בריאות ורווחת המשתמשים. המניע העיקרי הוא שהחיפוש לא יכול להפסיק להתרכז באיכות התוכן, ועל כן יש להכיר ביוצרים המובילים בתחום. מדובר בעדכונים מהותיים, כמו עדכון "Helpful Content" שיצא ב-2022, המיועד להעניש אתרי תוכן שאין להם ערך ממשי ולהעדיף אתרים המספקים תוכן איכותי ומעמיק.
נתונים סטטיסטיים עדכניים: השפעת ההכרה ביוצרי תוכן
מחקר של Moz גילה כי 75% מהמשתמשים לא עובר לדף השני של תוצאות החיפוש. לעומת זאת, אתרים המציעים תוכן העומד בדרישות E-E-A-T מצליחים להשיג דירוגים גבוהים יותר. לדוגמה:
- אתרים עם תוכן המיוצר על ידי מומחים מצליחים לשמור על משתמשים יותר זמן באתר בשיעור של 25%.
- שיעור ההקלקות (CTR) על קישורים בתוצאות החיפוש מתוכן עם E-E-A-T איכותי גבוה ב-35% לעומת אתרים שאינם עומדים בתנאים אלו.
הזדמנויות ייחודיות ליוצרי תוכן בעקבות ההכרה
יוצרים המפנימים את הערך של E-E-A-T יכולים לעבור שיפורים משמעותיים במיקום שלהם ובתנועה לאתרי התוכן שלהם. להלן דרכים שבהן יוצרי תוכן יכולים לשדרג את דירוגיהם:
- שתפו את הניסיון האישי שלכם: מניחים שיש לכם ידע מעשי, השיתוף של החוויות והסיפורים האישיים שלכם עשוי למשוך עניין מהקהל ולהקנות לכם יתרון.
- שפרו את הידע שלכם: חשוב להתעדכן בתחום שלכם, בין אם על ידי השתתפות בקורסים, קריאת ספרים או ראיונות עם מומחים.
- קשרו עם קהילות רלוונטיות: הצטרפות לקבוצות מקצועיות לא רק תחזק את הידע שלכם אלא גם יכולה להוסיף לסמכות ולאמינות שלכם.
- קידום ממומן: השקעה בפרסום ממומן או בקמפיינים יכולה להגביר את הנראות שלכם ברשת.
השתמשו בכלים ומדדים להצלחה
כדי למדוד את הצלחתכם יש להשתמש בכלים מתקדמים שמספקים נתונים על תנועת הגולשים וגילוי מגמות. Google Analytics ו-Search Console הם כלים מצוינים לניתוח ביצועי האתר שלכם. הם יכולים לספק סטטיסטיקות חשובות, כמו זמני שהות באתר, שיעור ההמרות ומידע על מילות מפתח שמושכות תנועה לאתר.
האתגרים והסיכונים בתחום ה-E-E-A-T
למרות ההזדמנויות הרבות, ישנם גם אתגרים שחשוב להכיר. תחום הקידום האורגני הוא תחרותי ביותר, עם קבוצות רבות המנסות לדרג גבוה במנוע החיפוש. ההבנה כי תוכן איכותי ומדויק לא תמיד יוביל להצלחה מיידית היא חשובה. דגשים כמו התמדה בכתיבת תוכן איכותי, שמירה על אמינות ועדכניות המידע, קריטיים להצלחת התהליך.
סיכום: הכרה ביוצרי תוכן כחדשנות בקידום אתרים
אנו ניצבים בעידן חדש של קידום אתרים, שבו איכות התוכן היא המחויבות החשובה ביותר. ההכרה ביוצרי תוכן היא שינוי דרמטי המסייע לא רק בשיפור מיקומי התוצאות אלא גם באספקת תוכן איכותי לקהל. יוצרי תוכן שמבינים את עקרונות ה-E-E-A-T וזוכרים ליישם אותם בפעולותיהם ייהנו מעתיד מצליח יותר בתחום קידום אתרים אורגני בגוגל. כל זה מצדיק את הצורך להעמיק בידע ולשאוף למצויינות על מנת להישאר תחרותיים בשוק העכשווי.