מדריך ל-E-E-A-T וההשפעה על קידום אתרים
בעולם של קידום אתרים אורגני בגוגל, ראשי התיבות E-E-A-T הפכו למונח מוכר ובעל השפעה רבה. E-E-A-T מייצג את המושגים מומחיות (Expertise), ניסיון (Experience), סמכותיות (Authoritativeness) ואמינות (Trustworthiness), והם מהווים גורמים חשובים בהערכת איכות התוכן על ידי גוגל. בפוסט זה, נצלול לעומקו של עקרון E-E-A-T, נבין את ההשפעה שלו על דירוג מנועי חיפוש, ונספק עצות מעשיות כיצד לשפר את ה-E-E-A-T של האתר שלכם.
הבנת המשמעות של E-E-A-T
E-E-A-T הוא מסגרת שפותחה על ידי גוגל כדי להעריך את איכות התוכן ואת האמינות של יוצר התוכן. הנה פירוט של כל אחד מהמרכיבים:
- מומחיות (Expertise): זה מתייחס לרמת הידע והמיומנות של יוצר התוכן בנושא הנידון. גוגל מעריכה תוכן שנכתב על ידי מומחים מוכחים בתחום שלהם.
- ניסיון (Experience): זה נוגע לניסיון מעשי או לחשיפה ממקור ראשון שיש ליוצר התוכן בנושא. תוכן המבוסס על ניסיון אישי או תובנות ממקור ראשון נתפס כבעל ערך רב יותר.
- סמכותיות (Authoritativeness): זה מתייחס למידה שבה יוצר התוכן או האתר נחשבים למקורות אמינים ובעלי השפעה בתעשייה או בנושא הנתון.
- אמינות (Trustworthiness): מדד זה בוחן את האמינות והיושרה של יוצר התוכן והאתר. הוא מושפע מגורמים כמו שקיפות, דיוק והוגנות של המידע המסופק.
גוגל משתמשת ב-E-E-A-T כחלק מתהליך הערכת האיכות שלה כדי להבטיח שתוצאות החיפוש מספקות את התוכן האמין, המועיל והרלוונטי ביותר למשתמשים.
E-E-A-T והשפעתו על דירוג אתרים
E-E-A-T משפיע ישירות על קידום אתרים אורגני בגוגל, במיוחד עבור נושאים הקשורים ל-YMYL (Your Money, Your Life). אתרי YMYL הם אלה שיש להם פוטנציאל להשפיע על בריאותו, יציבותו הכלכלית או רווחתו של המשתמש. דוגמאות לאתרי YMYL כוללות אתרי בריאות, אתרים פיננסיים ואתרי ייעוץ משפטי.
עבור אתרי YMYL, גוגל מיישמת סטנדרטים גבוהים יותר של E-E-A-T כדי להבטיח שהמשתמשים מקבלים מידע אמין ומדויק. אתרים המפגינים רמות גבוהות של מומחיות, סמכותיות ואמינות נוטים לדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, בעוד שאתרים עם E-E-A-T נמוך עלולים להיענש.
עובדה מעניינת: מחקר שנערך על ידי Lily Ray מצא שכ-60% מהאתרים שנפגעו מעדכון האלגוריתם המשמעותי של גוגל באוגוסט 2018 (הידוע גם בשם "עדכון מדיק") היו בקטגוריית YMYL. זה מדגיש את החשיבות של E-E-A-T לאתרים אלה.
שיפור ה-E-E-A-T של האתר שלכם
כדי לשפר את ה-E-E-A-T של האתר שלכם ואת הדירוג האורגני בגוגל, הנה כמה אסטרטגיות מפתח שניתן ליישם:
- השקיעו ביצירת תוכן איכותי: התמקדו ביצירת תוכן מקורי, מחקרי ומקיף המספק ערך אמיתי לקוראים שלכם. שכרו יוצרי תוכן בעלי מומחיות וידע מוכחים בתחום הנושא שלכם.
- הציגו את האמינות של היוצרים שלכם: השתמשו בדפי ביוגרפיה מפורטים או בפרופילי מחבר כדי להדגיש את הרקע, הניסיון וההישגים של היוצרים שלכם. הכללת קישורים לפרסומים או לעבודות רלוונטיים יכולה גם לחזק את האמינות שלהם.
- השיגו המלצות וציטוטים: קבלת המלצות או ציטוטים ממומחים מוערכים או מארגונים בתחום שלכם יכולה לשפר משמעותית את הסמכותיות ואמינות האתר שלכם.
- הטמיעו אותות אמון: השתמשו באלמנטים כמו ביקורות מאומתות, אישורים ופרסים כדי להגביר את האמון והאמינות של המותג שלכם. הציגו בבירור את פרטי הקשר, המדיניות ותהליכי האבטחה שלכם.
- פרסמו תוכן בעקביות: פרסום תוכן איכותי ועדכני בקביעות מאותת על מחויבות מתמשכת למצוינות ולמומחיות. זה גם עוזר לבסס את האתר שלך כמשאב מהימן בתעשייה שלכם.
דוגמה לחיקוי: Healthline, אתר הבריאות הפופולרי, משקיע רבות ב-E-E-A-T. הם מעסיקים צוות רופאים ואנשי מקצוע בתחום הבריאות כדי לכתוב, לבדוק ולערוך את התוכן שלהם. כל המאמרים שלהם מכילים ציטוטים מומחים ומפנים למחקרים רפואיים מדורגים עמיתים. בנוסף, הם מציגים בבירור את הצוות הרפואי שלהם ואת תהליכי האימות שלהם. כתוצאה מהמיקוד הזה על E-E-A-T, Healthline נהנית באופן עקבי מדירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל.
E-E-A-T ותוכן ממותג
E-E-A-T חל גם על תוכן ממותג ועל שיווק תוכן. כאשר חברות יוצרות תוכן כחלק מאסטרטגיית השיווק שלהן, חיוני שהתוכן ישקף מומחיות, סמכותיות ואמינות.
להלן כמה טיפים ליישום E-E-A-T בתוכן הממותג שלכם:
- התמקדו בפתרון בעיות והענקת ערך, במקום קידום מוצרים או שירותים באופן ישיר.
- שתפו תובנות ייחודיות וניסיון מבוסס ענף כדי לבסס את המומחיות שלכם.
- השתמשו בעובדות, נתונים סטטיסטיים ומקרי מבחן כדי לתמוך בטענות שלכם ולהפגין אמינות.
- שתפו פעולה עם משפיענים וסמכויות מובילים בתעשייה כדי לחזק את הסמכותיות של התוכן שלכם.
- היו שקופים לגבי חסויות או מערכות יחסים ממומנות כדי לשמור על אמון הקהל.
טיפ מקצועי: בעת יצירת תוכן ממותג, שאלו את עצמכם: "האם התוכן הזה מספק ערך גם אם הוא לא היה קשור למותג שלנו?" אם התשובה היא כן, אתם בדרך הנכונה בבניית E-E-A-T חזק.
ניטור והערכת ה-E-E-A-T שלכם
שיפור ה-E-E-A-T של אתר הוא תהליך מתמשך המחייב ניטור והערכה שוטפים. הנה כמה דרכים למדוד ולעקוב אחר ה-E-E-A-T של האתר שלכם:
- עקבו אחר דירוגי מילות המפתח: שימו לב לשינויים בדירוגים של מילות מפתח חשובות, במיוחד בנושאים הקשורים ל-YMYL. עליות או ירידות משמעותיות יכולות להצביע על שינויים ב-E-E-A-T.
- בצעו ביקורות תוכן קבועות: בחנו באופן סדיר את התוכן שלכם כדי להבטיח שהוא עומד בסטנדרטים גבוהים של איכות ומיועד לספק ערך. עדכנו או הסירו תוכן ישן או לא מדויק.
- קבלו משוב מהמשתמשים: הקשיבו לקהל שלכם דרך סקרים, ביקורות או מדיה חברתית. משוב חיובי יכול להצביע על רמות גבוהות של אמון וסמכות, בעוד משוב שלילי יכול לסייע בזיהוי תחומים לשיפור.
- בצעו ניתוח של הדופק: השתמשו בכלים כמו Ahrefs או Moz כדי לעקוב אחר נתוני הקישורים והמוניטין של הדומיין שלכם. עלייה בקישורים איכותיים ואזכורי מותג חיוביים יכולה להעיד על שיפור ב-E-E-A-T.
בעקבות נתונים אלו, ניתן לערוך התאמות ולשפר את האסטרטגיה שלכם בקידום אתרים אורגני בגוגל באופן שוטף.
לסיכום, E-E-A-T הוא מרכיב חיוני בקידום אתרים אורגני בגוגל, במיוחד לאתרים בנושאי YMYL. על ידי התמקדות באיכות התוכן, הצגת מומחיות, בניית אמינות וקבלת אותות סמכות, תוכלו לשפר משמעותית את ה-E-E-A-T של האתר שלכם ולזכות בדירוגים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש.
זכרו, E-E-A-T אינו נושא לאופטימיזציה חד פעמית, אלא עקרון מנחה שצריך להטמיע בכל היבטי יצירת התוכן והאסטרטגיה השיווקית שלכם. על ידי מתן עדיפות עקבית למומחיות, סמכותיות ואמינות, תוכלו לבנות נוכחות מקוונת חזקה ובת קיימא שזוכה לאמון הן על ידי מנועי החיפוש והן על ידי קהל היעד שלכם.