מה הופך אתר לאיכותי בעיני גוגל

מה הופך אתר לאיכותי בעיני גוגל

כל בעל אתר או מקדם אתרים חולם על דירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל. אך מה בעצם הופך אתר לאיכותי וראוי לדירוג במיקומים הנחשקים? במאמר זה, נצלול לעומק השיקולים של גוגל בבואה להעריך את איכות האתרים, ונבחן דוגמאות קונקרטיות לאתרים שעושים את העבודה נכון. בין אם אתם מנהלים אתר עסקי, בלוג אישי או חנות מקוונת – הבנת הקריטריונים לאיכות יכולה לסייע רבות בקידום אתרים אורגני בגוגל ובהשגת היעדים השיווקיים שלכם.

תוכן מקורי, מעמיק ורלוונטי – העיקר הוא התוכן

אז מה באמת חשוב לגוגל? התשובה הראשונה והחשובה ביותר היא – תוכן איכותי. לב ליבה של משימת מנוע החיפוש הוא לספק למשתמשים את המידע הטוב ביותר שעונה על השאלה או הצורך שהביאו אותם לחפש מלכתחילה. לכן, האלגוריתם המתוחכם של גוגל נועד לזהות ולתעדף אתרים המציעים תוכן מקורי, מעמיק וממוקד.

מה זה אומר בפועל? תוכן איכותי הוא כזה שמציג מידע ייחודי וערכי, מעבר לניסוח מחדש של תכנים קיימים. הוא צולל לעומקו של נושא, מכסה אותו מזוויות שונות ונותן מענה מקיף ככל האפשר לשאלות שעשויות להיות לקורא. הוא גם כתוב היטב מבחינה לשונית, מאורגן בצורה הגיונית וקל לסריקה ולקריאה.

אתר שמשקיע רבות בתוכן איכותי ומקורי הוא אתר Moz המוביל בתחום קידום האתרים. המאמרים המעמיקים, המדריכים המפורטים וגם מחקרים וסקרים שהאתר מפרסם מהווים תוכן נדיר בערכו לכל העוסקים בתחום. הכותבים באתר הם מומחים מובילים בתחומם, והתכנים שהם יוצרים מתורגמים לעשרות שפות ומשמשים כחומר לימוד והתייחסות בכל העולם. בזכות המחויבות העמוקה לאיכות התוכן, מוז הפך לסמכות עליונה בתעשייה כולה, ונהנה מתנועה אורגנית אדירה ודירוגים גבוהים בביטויים רבים בתחום.

מילות מפתח – להשתמש, לא להשתמש לרעה

כל תהליך של קידום אתרים אורגני בגוגל מתחיל במחקר מילות מפתח רלוונטיות, שישמשו בסיס לתכנון התוכן באתר. אך כאן חשוב להיזהר – אלגוריתמים של גוגל שונאים "Keyword Stuffing", שזה למעשה דחיסה מאסיבית ולא טבעית של מילות חיפוש רלוונטיות (או אפילו כאלה שפחות) תוך כדי פגיעה בחוויית הקריאה וזרימת התוכן.

השימוש הנכון במילות מפתח דורש עבודת איזון עדינה. מצד אחד, חשוב שהן יופיעו בכותרת הראשית, בכותרות המשנה, ובפסקה הראשונה של התוכן, כדי שגוגל תקשר בין העמוד לבין הביטוי עליו מתחרים. מצד שני, השימוש במילות המפתח צריך להיות טבעי ואורגני ולהשתלב בצורה נכונה בתוך התוכן.

אתר שמשתמש במילות מפתח בצורה מאוזנת ומיטבית הוא אתר "זאפ" – פורטל השוואות המחירים המוביל בישראל. לכל עמוד מוצר באתר יש כותרת ראשית וכותרות משנה המכילות את שם המוצר והקטגוריה, אך בנוסף קיים תיאור עשיר המספר על תכונות, יתרונות וחוות דעת של משתמשים – מידע מועיל ורלוונטי לכל מי שמחפש את אותו פריט. השילוב של מילים מפתח ממוקדות לצד תוכן ערכי הביא את זאפ לעמוד הראשון בגוגל עבור רוב קטגוריות המוצרים בהן הוא מתמחה.

חוויית משתמש – מהירות, ניווט, התאמה לנייד

אך בעיני גוגל, איכות אתר אינה נמדדת רק בתוכן. המשתנים הטכניים והחווייתיים שהופכים את השימוש באתר לנוח, יעיל ומהנה הם קריטריון מרכזי נוסף להערכת איכות כוללת. אלגוריתמים של גוגל מנטרים בזמן אמת פרמטרים כמו מהירות טעינת הדפים, יכולת הניווט והתאמה למכשירים ניידים כדי להבין האם האתר מספק חוויית משתמש טובה.

דוגמה מצוינת לאתר עם חווית משתמש מעולה הוא חנות האונליין הבינלאומית ASOS. העיצוב הנקי, הניווט האינטואיטיבי בין הקטגוריות השונות וזמני הטעינה המהירים הופכים את הגלישה באתר לחוויה נעימה ויעילה. בנוסף, כל הדפים באתר מותאמים גם לצפייה ממכשירים סלולריים, תוך שמירה על נוחות השימוש. כתוצאה מכך, ASOS נהנית מדירוגים גבוהים במנועי החיפוש, ומייצרת אחוזי המרה מרשימים בזכות קלות ממשק השימוש.

E-E-A-T – מומחיות, סמכותיות ואמינות

בשנים האחרונות, גוגל מדברים יותר ויותר על מדד E-A-T כדרך להעריך אמינות ואיכות של אתרים. ר"ת של Expertise, Authoritativeness ו-Trustworthiness, מדד זה בוחן את המומחיות והמוניטין של יוצרי התוכן ואת אמינות המידע המוצג.

כפי שניתן לנחש, מומחיות של הכותב בתחומו היא גורם מפתח. גוגל מחפשת סימנים שהתוכן באתר נכתב על ידי אנשים עם הידע המעמיק והניסיון הרלוונטי. קיומם של פרופילי כותבים עם פירוט קורות חיים, תארים והישגים הוא אחת הדרכים לחזק את תפיסת המומחיות.

סמכותיות נמדדת על פי ההכרה והמעמד של האתר ושל יוצריו בתחום הרלוונטי. אתרים הנחשבים לסמכות מצוטטים ומקושרים המון ממקורות חיצוניים אמינים, כגון כלי תקשורת, גופים ממשלתיים או אתרים מובילים בעלי מוניטין באותה תעשייה.

לבסוף, האמינות קשורה לדיוק המידע המוצג באתר ולעמידה בסטנדרטים אתיים של פרסום מידע. מקורות אמינים, ציטוטים רלוונטיים, וגילוי נאות לגבי תוכן ממומן או שיווקי הם כמה מהאלמנטים שתורמים לאמון שמשרה האתר.

דוגמה פנטסטית לאתר עם ציון EAT גבוה הוא מדריך הטיולים הדיגיטלי Lonely Planet. המדריכים נכתבים על ידי מטיילים וחוקרים מנוסים בעלי ידע נרחב על היעדים אותם הם מתארים. האתר זוכה לציטוטים ולינקים רבים מכל האתרים המובילים בתחום התיירות והטיולים. בנוסף, המידע נשען על עדכונים שוטפים מהשטח ועל חוות דעת אמינות ממטיילים, מה שיוצר אמינות גבוהה בעיני הגולשים.

סיכום - דגשים עיקריים לאתר איכותי בעיני גוגל

אז מה למדנו? בואו נסכם את הדגשים העיקריים שהופכים אתר לאיכותי בעיני מנועי החיפוש:

  1. התמקדו ביצירת תוכן מקורי, מעמיק ורלוונטי שמספק ערך ייחודי למשתמש.
  2. השתמשו במילות מפתח בצורה טבעית ומאוזנת לאורך התוכן והכותרות.
  3. הקפידו על חוויית גלישה מהירה, נוחה ומותאמת למובייל בכל הדפים.
  4. הציגו את יוצרי התוכן כמומחים בתחומם, עם הוכחות לניסיון ולמומחיות.
  5. עודדו יצירת קישורים וציטוטים נכנסים מאתרים אמינים להגברת הסמכותיות.
  6. שמרו על דיוק והוגנות בהצגת המידע, כדי לבנות אמון עם הגולשים.

לקחת את העקרונות האלה ולתרגם אותם לפעולה יומיומית בפיתוח ובניהול האתר היא הדרך הבדוקה לייצר אתר איכותי ומוערך על ידי גוגל. אל תשכחו – קידום אתרים אורגני בגוגל היא מרתון, לא ספרינט. ההצלחה דורשת עבודה עקבית ואיכותית לאורך זמן. אך אם תשקיעו בגורמים הנכונים ותעמדו בסטנדרטים הגבוהים של גוגל, התוצאות המיוחלות בוא יבואו.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276