איך לשלוט בתוצאות החיפוש ולמשוך יותר גולשים לאתר החדשות שלכם עם קידום אתרים מנצח

איך לשלוט בתוצאות החיפוש ולמשוך יותר גולשים לאתר החדשות שלכם עם קידום אתרים מנצח

אתרי חדשות מתמודדים עם אתגרים ייחודיים בכל הנוגע לקידום אורגני בגוגל. בזירה התחרותית והדינמית של עולם החדשות, חשוב להבין לעומק את האלגוריתמים הספציפיים של גוגל לאתרי חדשות ולאמץ אסטרטגיות מיוחדות בהתאם. בנוסף לעמידה בעקרונות הבסיס של קידום אתרים אורגני בגוגל, יש לתת דגש מיוחד על מהירות הפרסום, סמכות בתחומי הליבה, וחווית משתמש מותאמת. במדריך הבא נצלול לעומק האתגרים של קידום אתרי חדשות ונספק פתרונות אפקטיביים כדי להבטיח שכותרות הכתבות שלכם יככבו בראש תוצאות החיפוש ויזכו לתנועה מקסימלית.

שלטו בקצב הפרסום - זריזות היא המפתח

כשמדובר באתרי חדשות, עדכניות היא שם המשחק. מחקר של Sistrix מצא כי מהירות הפרסום היא פקטור הדירוג הבודד החשוב ביותר בהצלחת אתר החדשות בגוגל. ככל שאתר מעלה תוכן חדשותי מקורי מוקדם יותר, הוא מקבל יתרון משמעותי. אז איך להבטיח ריאקטיביות מרבית?

  • תכננו מראש לסיקור אירועים חשובים: הכינו תכנים "מגירה" מבעוד מועד שאפשר לעדכן ולהעלות במהירות כשיידרש. אפשר להכין פרופילים של אישים מרכזיים או רקע היסטורי לנושאים חמים כדי לקצר את זמן הכתיבה "בזמן אמת".
  • אוטמטו ושדרגו את מערכת ניהול התוכן: CMS מהיר ואינטואיטיבי הוא חיוני. בחרו פלטפורמה שתאפשר לכתבים ולעורכים לכתוב, לערוך ולפרסם כתבות בזריזות ובקלות, מכל מקום. השקיעו באינטגרציות שיאפשרו הזנת תוכן אוטומטית ממקורות חיצוניים.
  • הטמיעו תהליך סדור של אישורי פרסום: נסחו נהלים ברורים ומוסכמים מראש לאישור מהיר של כתבות, למשל ביצוע רק 1-2 סבבי עריכה לכל היותר. וודאו שיש בכל רגע מספיק עורכים זמינים כדי להזניק כתבה לאוויר בתוך דקות.

ביססו סמכות וייחודיות בתחומי הליבה שלכם

תעשיית החדשות היום היא רוויה ומבוזרת ברמות שיא. כל אתר מדווח על הכל ומתמודד על אותם ביטויים. הדרך לבלוט בים התחרות זה לפתח מומחיות בתחום ספציפי, ולהפוך למקור הסמכותי ביותר בנישה שלכם. הנה איך עושים זאת:

  • בחרו את הנושאים הייחודיים לכם: בחרו כ-3-4 נושאי ליבה שבהם אתם רוצים להתמחות, ודבקו בהם לאורך זמן. ככל שתתמידו לייצר תכנים עשירים ומעמיקים בנושאים אלה, כך גוגל יכיר בכם כסמכות וייתן לכם דירוג גבוה יותר.
  • שלבו תוכן רקע ופרשנות: כתבות חדשותיות "יבשות" מתקשות להתבלט היום. הוסיפו ערך ועומק על ידי הכללת תוכן רקע מסביר, תגובות מומחים וטורי דעה ביקורתיים ופרובוקטיביים שיזכו לאזכורים.
  • הבליטו את המחברים ואת הפרופילים שלהם: שמות של עיתונאים וכתבים הם מותג בפני עצמו שמעורר אמון וזוכה לחשיפה גם במנועי חיפוש. עודדו כל כתב לבנות פרופיל אישי חזק ברשתות החברתיות, במאמרי דעה וראיונות בתקשורת.

התאימו את ממשק האתר לציפיות של הגולשים

תחום החדשות מתאפיין בשינויים מהירים בציפיות של הגולשים ובדפוסי הצריכה שלהם. אתרי חדשות שלא מתאימים את עצמם לדרישות המתפתחות של חוויית המשתמש - עלולים לאבד נתח שוק ודירוג אורגני. זה מה שצריך לעשות:

  • דגש על מהירות טעינה: אתר איטי זה אתר מת. עיכוב של 1 שנייה בזמן הטעינה יכול להוביל לירידה של 7% בהמרות. מזערו קבצי תמונה, סלקו רכיבים כבדים והשתמשו בCDN כדי לטעון כתבות מהר ככל האפשר.
  • מקסמו את AMP: פורמט הדפים המהירים של גוגל כבר סטנדרט בעולם החדשות. AMP מהיר פי 4 מדף רגיל ותופס 70% מיקומים יותר בקרוסלת החדשות המוצגת. מומלץ להטמיע את AMP לכל כתבה חדשה שמתפרסמת.
  • סדרו את האתר לפי הקשר: גולשי חדשות נוטים לצרוך מספר כתבות ברצף באותו הקשר. מקמו בצד כל כתבה לינקים פנימיים לתכנים קשורים, וארגנו את האתר בארכיטקטורה ברורה של קטגוריות ותגיות שמחברות בין תכנים דומים.

נתונים ועובדות חשובות על קידום אתרי חדשות

  • לפי Chartbeat, הזמן החציוני שאורך לאתר חדשות להיות הראשון שמפרסם ידיעה הוא 7 דקות. אולם תוך 2 דקות יש כבר בממוצע 5 מתחרים שמפרסמים כתבות בנושא.
  • מחקר של Parse.ly גילה כי אתרי חדשות שמשלבים מילות מפתח ספציפיות בכותרות ובכתבות ב-48 השעות הראשונות, זוכים ליותר מ-30% תנועה אורגנית מגוגל בהשוואה לאתרים שלא מיישמים זאת.
  • מעל ל-65% מהתנועה לכתבות באתרי חדשות מגיעה ממכשירים ניידים, ו-80% ממנה מופנית ישירות מדפי התוצאות של גוגל לדפי הנחיתה של הכתבות הספציפיות. (נתוני SimilarWeb)
  • על פי נתוני הגלישה של חברת Taboola, הטמעת AMP מקפיצה את זמן השהייה הממוצע בכתבה ב-58%, את אחוזי ההקלקה (CTR) ב-22% ואת ההכנסות מפרסום ב-79%.

לסיכום, אתרי חדשות שרוצים להצליח בקידום האורגני בגוגל לא יכולים להסתפק רק במיטב הפרקטיקות הסטנדרטיות של קידום אורגני בגוגל. כדי להשיג דירוג גבוה והרבה תנועה בסביבה כה דינמית ותחרותית, חייבים להתמחות בטכניקות שמותאמות ספציפית לעולם החדשות.

בין אם זה מיקוד במהירות פרסום מקסימלית, בניית סמכות בתחומי תוכן ייחודיים, או מתן חוויית משתמש מותאמת לטובת הגולש - עקביות ונחישות בנושאים אלה יכולים לתת לאתר החדשות שלכם את היתרון שיביא אותו לטופ.

למה לחכות? אם אתם רוצים לשפר את הביצועים של אתר החדשות שלכם בגוגל, צרו קשר איתנו לייעוץ אישי ללא התחייבות. נשמח לחלוק איתכם מהניסיון שצברנו בקידום אתרי חדשות מובילים, ולייצר עבורכם תוכנית פעולה שתוביל אתכם למקום הראשון במנועי החיפוש ובתודעת הקוראים.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276