הטעויות הנפוצות בקידום אתרים אורגני בגוגל בשווקים בינלאומיים

7 הטעויות הנפוצות בקידום אתרים אורגני בגוגל בשווקים בינלאומיים

הרחבת הנוכחות המקוונת של העסק שלכם לקהל בינלאומי רחב יותר דורשת הבנה מעמיקה של שווקי היעד, וכן ידע בקידום אתרים בינלאומי כדי לשקף נכון את המיקוד הרצוי במבנה האתר, התצורה הטכנית, פיתוח התוכן, אופטימיזציה ומאמצי קידום. עם זאת, חברות רבות נכשלות במשימה מורכבת זו בגלל טעויות נפוצות שניתן בהחלט להימנע מהן. בכתבה זו, נציג 7 טעויות נפוצות בקידום אתרים בינלאומי, נסביר כיצד הן פוגעות בביצועים, ונספק פתרונות מעשיים לניווט מוצלח בעולם הקידום אתרים הגלובלי.

טעות מס' 1: התעלמות ממבנה האתר והתאמתו לשווקי היעד

אחד הצעדים הקריטיים הראשונים בקידום אתרים אורגני בגוגל בזירה הבינלאומית הוא בניית מבנה אתר נכון המשקף את מבנה השווקים והשפות אליהם אתם פונים. טעות נפוצה היא ליצור אתר גנרי עם תוכן מתורגם, מבלי להתחשב בהבדלים תרבותיים, בהעדפות מקומיות ובהתנהגות המשתמשים בכל אזור גיאוגרפי.

הפתרון הוא ליצור מבנה אתר היררכי ברור, עם תת-דומיינים או תיקיות המכוונים לכל מדינה או שפה. לדוגמה, האתר example.com יכול להכיל תת-דומיינים כמו fr.example.com עבור צרפת או de.example.com עבור גרמניה. לחלופין, ניתן להשתמש במבנה תיקיות כמו example.com/fr/ או example.com/de/. מבנה כזה לא רק מאפשר למנועי חיפוש להבין טוב יותר את המבנה הגיאוגרפי של האתר, אלא גם מאפשר יצירת חוויית משתמש מותאמת אישית לכל שוק.

טעות מס' 2: תרגום תוכן אוטומטי ללא התאמה תרבותית

טעות נפוצה נוספת בקידום אתרים אורגני בגוגל בשווקים בינלאומיים היא הסתמכות יתר על תרגום אוטומטי של תוכן האתר. למרות שכלי תרגום אוטומטי השתפרו משמעותית לאורך השנים, הם עדיין מתקשים ללכוד ניואנסים תרבותיים ולייצר תוכן משכנע ורלוונטי מבחינה מקומית.

במקום להסתמך אך ורק על תרגום אוטומטי, מומלץ להשקיע בשירותי תרגום מקצועיים המתמחים בלוקאליזציה - התאמת התוכן לשוק המקומי מבחינה תרבותית ולשונית. מתרגמים מקצועיים יכולים לא רק לתרגם את המילים, אלא גם להתאים את הטון, הסגנון וההקשרים התרבותיים לקהל היעד. טאקטיקה זו מבטיחה שהתוכן לא רק יהיה מובן, אלא גם ירגיש אותנטי ורלוונטי לכל שוק.

טעות מס' 3: שימוש ב-URL לא ידידותיים ולא תיאוריים

בעת בניית אתר רב-לשוני או רב-אזורי, חשוב להשתמש במבנה URL ידידותי למשתמש ולמנועי חיפוש. טעות נפוצה היא שימוש בכתובות URL גנריות או מספריות שאינן מספקות שום הקשר לגבי התוכן או השוק הספציפיים.

לדוגמה, במקום להשתמש ב-URL כמו example.com/page-id=123 עבור הדף הבית של הגרסה הצרפתית, עדיף להשתמש במשהו תיאורי יותר, כמו example.com/fr/ או fr.example.com. בנוסף, הקפידו לכלול מילות מפתח רלוונטיות ב-URL של כל דף. למשל, עבור דף המכירות של מוצר בגרמניה, כתובת URL טובה תהיה de.example.com/produktname או example.com/de/produktname. שימוש במבנה URL תיאורי מסייע הן למשתמשים והן למנועי חיפוש להבין טוב יותר את הקונטקסט והתוכן של כל דף.

טעות מס' 4: התעלמות מפרטי קידום אתרים טכניים ומידע מובנה

קידום אתרים אורגני בגוגל בזירה הבינלאומית דורש תשומת לב לפרטים טכניים רבים כדי להבטיח שכל גרסה של האתר מתפקדת ומקודמת כהלכה. טעות נפוצה היא להתמקד רק בתוכן הגלוי, תוך התעלמות מהיבטים טכניים קריטיים.

כדי למקסם את הפוטנציאל של קידום האתר הרב-שפתי או הרב-לאומי שלכם, הקפידו על הגדרה נכונה של תגי hreflang בקוד ה-HTML כדי לסמן את הגרסאות השונות של כל דף. השתמשו בכלי כמו Google Search Console כדי לזהות ולתקן בעיות טכניות פוטנציאליות כגון קישורים שבורים, דפים כפולים או בעיות עם קובץ ה-robots.txt או מפת האתר. כמו כן, הטמיעו סכמות ומידע מובנה כדי לסייע למנועי חיפוש להבין טוב יותר את ההקשר והמשמעות של התוכן, ולהציג אותו ביעילות רבה יותר בתוצאות החיפוש.

טעות מס' 5: שכחת הבדיקה והאופטימיזציה של מהירות הטעינה של האתר בכל האזורים

מהירות טעינה מהווה גורם קריטי בחוויית המשתמש ובדירוגי החיפוש, במיוחד כאשר מדובר באתרים המיועדים לקהל בינלאומי. טעות נפוצה היא להתמקד רק במהירות הטעינה באזור הבית של החברה, תוך התעלמות מהביצועים בשווקי מפתח אחרים.

כדי להבטיח שהאתר שלכם נטען במהירות בכל העולם, השתמשו ברשת אספקת תוכן (CDN) גלובלית כדי לשפר את זמני התגובה ולהפחית את העיכובים. בחנו את מהירות הטעינה במדינות היעד העיקריות שלכם באמצעות כלים כמו Google PageSpeed Insights, והתאימו אישית את האסטרטגיה בהתאם. בנוסף, מזערו קבצי CSS ו-JavaScript, השתמשו בדחיסת תמונות והימנעו מנפילות אתרים. זמני טעינה מהירים לא רק ישפרו את דירוגי החיפוש, אלא גם ייצרו חוויית משתמש חיובית יותר שתגביר את שיעורי ההמרה והמעורבות.

טעות מס' 6: התמקדות בקישורים נכנסים כלליים במקום בבניית קישורים ספציפיים לכל מדינה

בניית קישורים נכנסים איכותיים היא אסטרטגיית קידום אתרים אורגני בגוגל חיונית, אך טעות נפוצה בהקשר הבינלאומי היא להתמקד רק בהשגת קישורים גנריים מאתרים בינלאומיים מוכרים. בעוד שקישורים כאלה בהחלט בעלי ערך, להשגת דירוגי חיפוש מקומיים גבוהים יותר נדרשים גם קישורים רלוונטיים ספציפיים לכל מדינה.

כחלק מאסטרטגיית בניית הקישורים, מקדו את המאמצים בהשגת קישורים מאתרים מקומיים באיכות גבוהה ומפורטלי תעשייה ספציפיים לכל מדינה. לדוגמה, אם יש לכם אתר סחר אלקטרוני בברזיל, השיגו קישורים מבלוגים פופולריים, הנחיות מוצרים וערוצי מדיה חברתית ברזילאים. גישה זו תסייע לבסס את הסמכות והרלוונטיות של הדומיין המקומי שלכם בעיני מנועי החיפוש, ובסופו של דבר תוביל לדירוג טוב יותר בשווקי היעד הספציפיים.

טעות מס' 7: התעלמות מהאופטימיזציה והקידום של מדיה חברתית מקומית

פלטפורמות מדיה חברתית הן כלי רב עוצמה לקידום אתרים אורגני בגוגל ולחשיפה מקוונת, אך חברות רבות נכשלות במינוף מלא של הפוטנציאל שלהן בשווקים בינלאומיים. טעות נפוצה היא לנהל רק חשבונות גלובליים או להשתמש באותם תכנים לכל השווקים.

כדי להפיק את המרב מהמדיה החברתית במאמצי הקידום אתרים הבינלאומיים שלכם, צרו פרופילים ייעודיים לכל מדינה או אזור בפלטפורמות הפופולריות ביותר באותו שוק. לדוגמה, בעוד שפייסבוק נחשב למוביל עולמי, שווקים כמו רוסיה וסין מעדיפים פלטפורמות מקומיות כמו VK ו-WeChat בהתאמה. התאימו את התוכן שלכם לכל שוק - לא רק מבחינת השפה, אלא גם מבחינת הטון, הסגנון והנושאים. שלבו מילות מפתח בשפות המקומיות, התייחסו למגמות ולנושאים מקומיים רלוונטיים, ושתפו פעולה עם משפיענים מקומיים במותג שלכם. ככל שהמותג שלכם ייתפס כרלוונטי ומעורב יותר בכל שוק, כך המודעות והסמכות המקוונת שלכם יצמחו, מה שבסופו של דבר יתרום לשיפור דירוגי החיפוש המקומיים.

סיכום

קידום אתרים אורגני בגוגל בזירה הבינלאומית, על אתגריו הייחודיים, יכול להיות מרתיע עבור חברות רבות. עם זאת, על ידי הימנעות מ-7 הטעויות הנפוצות שתוארו בכתבה זו ויישום הפתרונות המוצעים, אתם יכולים לפלס את דרככם להצלחה בקידום אתרים ברחבי העולם.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276