כלי Google NLP API: למקסם את התוכן שלכם לרמה הבאה
גוגל הכריזה באופן רשמי כי החיפוש בארצות הברית באנגלית משתמש כעת ב"טכניקה מבוססת רשת עצבית לעיבוד שפה טבעית (NLP)" הנקראת BERT. למדו עוד על כך כאן.
כמה פעמים קרה לכם שביצעתם אופטימיזציה למאמר עם מה שנחשב לקידום אתרים מושלם בתוך הדף, אך זה לא הזיז את המחט? פעמים רבות.
במיוחד עם הנישות שדורשות תוכן איכותי, ואתם מסתיימים בגיוס כותבים שאין להם ידע מקצועי על הנישה.
ייתכן שנכשלתם כי חשבתם שרק הצבת מילת המפתח שלכם בכותרת, בקישור הקבוע, בתיאור המטא ובכותרות המשנה תניב תוצאות מובטחות. אתם זקוקים לכלי שיכול לעזור לכם להשיג את התוצאה הרצויה. יש כל כך הרבה כלים בחינם ובתשלום, אבל מי יכול ליצור כלי טוב יותר מגוגל?
למה קידום אתרים אורגני בגוגל כל כך חשוב?
לפני שנצלול לתוך היתרונות של כלי ה-NLP החדש של גוגל, בואו נבין את החשיבות של קידום אתרים אורגני בגוגל. סטטיסטיקות מראות ש:
- 53.3% מסך כל תנועת האינטרנט מגיעה מחיפוש אורגני (BrightEdge)
- 68% מהחיפושים מתחילים בחיפוש בגוגל (Oberlo)
- דפים המדורגים ראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל זוכים ל-31.7% מהקליקים (Backlinko)
עובדות אלו מדגישות את הצורך בהשקעה בקידום אתרים אורגני בגוגל כדי למשוך יותר תנועה איכותית לאתר שלכם.
כלי ה-NLP של גוגל - BERT
BERT (ראשי תיבות של Bidirectional Encoder Representations from Transformers), הוא כלי עיבוד שפה טבעית שפותח על ידי גוגל. הוא מתוכנן להבין טוב יותר את ההקשר והכוונה מאחורי שאילתות חיפוש על ידי ניתוח המילים הסובבות אותן.
למשל, אם מישהו מחפש "מסעדות איטלקיות ליד פארק סנטרל", BERT יכול להבין שהמשתמש רוצה מסעדות איטלקיות הנמצאות בסמוך לסנטרל פארק, ולא את המילים הבודדות "מסעדות", "איטלקיות" ו"פארק".
כלי זה מספק לבעלי אתרים הזדמנות לייצר תוכן ממוקד יותר שעונה על כוונת המשתמש, ובסופו של דבר לשפר את הדירוג האורגני שלהם.
כיצד להשתמש בכלי ה-NLP של גוגל לקידום אתרים אורגני בגוגל
- זהו את הכוונה מאחורי מילות המפתח: במקום להתמקד רק במילות מפתח בודדות, השתמשו בכלי כדי להבין את ההקשר והכוונה הרחבים יותר שעומדים מאחוריהן. זה יעזור לכם ליצור תוכן רלוונטי יותר.
- התאימו את התוכן למונחי חיפוש ארוכים יותר: עם BERT, גוגל מסוגלת כעת להבין טוב יותר שאילתות ארוכות ומורכבות. מקדו את התוכן שלכם סביב שאילתות בנות מספר מילים כדי לענות על שאלות ספציפיות של משתמשים.
- השתמשו בשפה טבעית וידידותית לקורא: כתבו בצורה שנשמעת טבעית ושוטפת, כאילו אתם מדברים ישירות אל הקורא. הימנעו משימוש יתר במילות מפתח או מלשון מלאכותית שנועדה למנועי חיפוש.
- הוסיפו פסקאות הקשר רלוונטיות: הקיפו את מילות המפתח שלכם במשפטים ופסקאות שמספקות הקשר נוסף לנושא. זה מאפשר ל-BERT להבין טוב יותר את המשמעות הכוללת של התוכן.
דוגמה לקידום אתרים אורגני בגוגל באמצעות BERT
נניח שאתם כותבים מאמר על "איך לבחור את הטלפון הסלולרי הטוב ביותר". במקום להתמקד רק במילות המפתח "טלפון סלולרי טוב ביותר", השתמשו בכלי NLP כדי להבין מה משתמשים מחפשים כשהם מקלידים שאילתה זו.
אתם עשויים לגלות שהם מחפשים מידע על תכונות ספציפיות, כמו חיי סוללה, איכות מצלמה ומחיר. שלבו נקודות אלו בתוכן שלכם, והשתמשו בשפה שוטפת שמסבירה אותם בצורה ידידותית לקורא.
לדוגמה: "בעת בחירת טלפון סלולרי חדש, חשוב לשקול גורמים כמו חיי סוללה, כדי לוודא שהמכשיר יחזיק מעמד לאורך יום שלם ללא צורך בטעינה. איכות המצלמה היא שיקול חשוב נוסף, במיוחד אם אתם אוהבים לצלם הרבה תמונות וסרטונים."
לסיכום
כלי ה-NLP של גוגל, BERT, מייצג התקדמות משמעותית ביכולת של גוגל להבין שפה טבעית וכוונת משתמשים. בעלי אתרים שמשתמשים ב-BERT כדי לייצר תוכן ממוקד ורלוונטי יותר יכולים לשפר משמעותית את הדירוג האורגני וחוויית המשתמש שלהם.
על ידי זיהוי הכוונה מאחורי מילות מפתח, התאמת התוכן למונחי חיפוש ארוכים יותר, שימוש בשפה ידידותית לקורא, והוספת פסקאות הקשר רלוונטיות, אתם יכולים למקסם את הפוטנציאל של קידום אתרים אורגני בגוגל ולמשוך יותר תנועה איכותית לאתר שלכם.
זכרו, הצלחה בקידום אתרים אורגני בגוגל לא נוצרת בין לילה. זהו תהליך מתמשך של למידה, אופטימיזציה ושיפור. עם הכלי הנכון, כמו BERT, וגישה ממוקדת במשתמש, אתם יכולים בהחלט להעלות את איכות התוכן שלכם לרמה הבאה.