מדוע קידום אתרים הוא בעצם שיווק תוכן

<

הספר "Why SEO Is Actually All About Content Marketing"  נכתב על ידי ג'ון-הנרי שרק, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-10 שנים בתעשייה. הספר יצא לאור בשנת 2016 ומאז הפך למשאב פופולרי עבור משווקים דיגיטליים המעוניינים לשפר את אסטרטגיות קידום אתרים ושיווק התוכן שלהם.

 

הספר מציג נקודת מבט ייחודית על קידום אתרים ושיווק תוכן הם מושגים שלובים זה בזה

 

שיווק תוכן הוא למעשה הבסיס לקידום אתרים אפקטיבי. שרק טוען שבאמצעות יצירת תוכן איכותי, רלוונטי ומרתק, עסקים יכולים למשוך יותר קישורים נכנסים, שיתופים חברתיים ומעורבות, כל אלו מהווים גורמי דירוג חשובים באלגוריתמים של מנועי החיפוש.

הספר מכסה מגוון נושאים, כולל מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה בדף, בניית קישורים ושיווק במדיה חברתית. הוא גם מספק עצות מעשיות ואסטרטגיות ליצירה וקידום תוכן המותאם למנועי חיפוש ונועד למשוך ולהמיר מבקרים באתר.

 

הספר הוא משאב רב ערך עבור כל מי שמחפש לשפר את מאמצי השיווק הדיגיטלי שלו. הוא מספק נקודת מבט רעננה על SEOושיווק תוכן, ומציע עצות מעשיות ליצירה וקידום של תוכן שנועד להניע תנועה, מעורבות והמרות.

להלן המסקנות העיקריות העולות מהספר :

  • קידום אתרים ושיווק תוכן קשורים זה בזה, וקידום אתרים יעיל דורש תוכן איכותי.
  • מחקר מילות מפתח הוא עדיין חשוב, אבל יש להשתמש בו כדי ליידע את יצירת התוכן במקום כדי לדחוס מילות מפתח בדפים.
  • אופטימיזציה בדף, כולל מטא תגים וקישור פנימי, חיונית לשיפור דירוג העמודים וחווית המשתמש.
  • התוכן צריך להיות מותאם הן למשתמשים והן למנועי החיפוש, תוך התמקדות במתן ערך לקהל.
  • בניית קישורים עדיין חשובה, אבל היא צריכה להתמקד בבניית מערכות יחסים והשגת קישורים טבעיים ולא במניפולציה של דירוגי החיפוש.
  • מדיה חברתית יכולה למלא תפקיד מפתח בקידום תוכן ובניית מודעות למותג.
  • אופטימיזציה לנייד היא חיונית, מכיוון שיותר ויותר אנשים ניגשים לאינטרנט במכשירים הניידים שלהם.
  • התוכן צריך להיות מגוון, כולל טקסט, תמונות, וידאו ואלמנטים אינטראקטיביים, כדי להשאיר את המשתמשים מעורבים ומעוניינים.
  • אנליטיקה ומעקב חשובים למדידת האפקטיביות של מאמצי קידום אתרים ושיווק תוכן.
  • בדיקות ואיטרציה מתמשכים הכרחיים לשיפור והצלחה מתמשכים בקידום אתרים ושיווק תוכן.

הערות מרכזיות אלו מהספר מציעות תובנות חשובות לגבי האופן שבו קידום אתרים ושיווק תוכן עובדים יחד וכיצד עסקים יכולים לייעל את התוכן שלהם כדי לשפר את דירוג החיפוש ולמשוך יותר תנועה ומעורבות.

 

דוגמאות לחברות שיישמו בהצלחה את אסטרטגיות ששמות דגש על תוכן איכותי בקידום האתרים שלהן :

HubSpot: HubSpotההיא פלטפורמת שיווק ומכירות נכנסת מובילה שהשתמשה בשיווק תוכן כדי לבנות קהל עוקב נאמן ולמשוך לקוחות חדשים. החברה מפרסמת מגוון רחב של תוכן, כולל פוסטים בבלוג, ספרים אלקטרוניים וסמינרים מקוונים, שכולם נועדו לספק ערך לקהל שלהם ולטפל בנקודות הכאב שלהם.

Airbnb: Airbnb היא פלטפורמת נופש פופולרית שהשתמשה בשיווק תוכן כדי לבנות אמון ואמינות עם הקהל שלה. החברה מפרסמת מגוון תכנים, לרבות מדריכי טיולים, מדריכי שכונות ותכנים שנוצרו על ידי משתמשים, כל אלו עוזרים למשתמשים לתכנן את הטיולים שלהם ולקבל החלטות מושכלות.

Moz: Moz היא ספקית תוכנות SEOמובילה שהשתמשה בשיווק תוכן כדי לבסס את עצמה כמובילת מחשבה בתעשייה. החברה מפרסמת בלוג, מארחת סמינרים מקוונים ומפיקה סרטונים, כל אלה מספקים תובנות חשובות לגבי שיטות העבודה והמגמות המומלצות לקידום אתרים.

Dollar Shave Club: Dollar Shave Club היא חברת סכיני גילוח מבוססת מנוי שהשתמשה בתוכן הומוריסטי ומרתק כדי לבנות קהל נאמן ולמשוך לקוחות חדשים. החברה מפיקה סרטונים, פוסטים בבלוגים ותוכן מדיה חברתית, שכולם נועדו לבדר וליידע את הקהל שלה תוך כדי קידום מוצריה.

Red Bull: Red Bull  היא חברת משקאות אנרגיה שהשתמשה בשיווק תוכן כדי לבנות מותג לייף סטייל סביב ספורט אתגרי והרפתקאות. החברה מייצרת מגוון רחב של תוכן הכולל סרטונים, כתבות ואירועים, כולם מציגים ספורט אתגרי וספורטאים ומתיישרים עם ערכי המותג של החברה.

חברות אלו מדגימות עד כמה שיווק תוכן יכול להיות יעיל בבניית מודעות למותג, ביסוס מנהיגות מחשבתית והנעת צמיחה עסקית. על ידי יצירת תוכן איכותי ובעל ערך המהדהד עם הקהל שלהן, חברות אלו הצליחו למשוך יותר תנועה, מעורבות והמרות, תוך שיפור הדירוג שלהן במנועי החיפוש.

 

נתונים ומגמות בנושא קידום אתרים מבוסס תוכן:

  • לפי סקר של HubSpot     לחברות שמעדיפות בלוגים יש סיכוי גבוה פי 13 לראות החזר חיובי על השקעה (ROI)בהשוואה לחברות שלא.
  • שיווק באמצעות תוכן עולה 62% פחות משיטות שיווק מסורתיות, תוך יצירת פי שלושה לידים, לפי DemandMetric
  • העדכונים האחרונים של אלגוריתם החיפוש של גוגל נותנים כיום עדיפות לתוכן איכותי, רלוונטי וייחודי, תוך התמקדות מיוחדת בכוונת המשתמש ובחיפוש סמנטי.
  • תוכן וידאו הפך יותר ויותר פופולרי, כאשר למעלה מ-85% מהעסקים משתמשים כעת בווידאו ככלי שיווקי, לפי Wyzowl
  • אופטימיזציה לנייד הופכת חשובה יותר ויותר, שכן למעלה מ-60% מהחיפושים מגיעים כעת ממכשירים ניידים, לפי גוגל.
  • המדיה החברתית הפכה לערוץ מרכזי להפצת וקידום תוכן, כאשר למעלה מ-90% מהעסקים משתמשים במדיה חברתית למטרות שיווק, לפי HubSpot
  • התאמה אישית הופכת יותר ויותר חשובה בשיווק תוכן, כאשר למעלה מ-80% מהצרכנים אומרים שיש להם סיכוי גבוה יותר לעשות עסקים עם חברה שמציעה חוויות מותאמות אישית, לפי אפסילון.
  • החיפוש הקולי הופך לפופולרי יותר ויותר, כאשר למעלה מ-55% ממשקי הבית צפויים להחזיק ברמקולים חכמים עד 2022, לפי ComScore.
  • תוכן שנוצר על ידי משתמשים הופך לפופולרי יותר ויותר, כאשר למעלה מ-80% מהצרכנים אומרים שהם סומכים על תוכן שנוצר על ידי משתמשים כמו או יותר מאשר פרסום מסורתי, לפי Stackla.
  • בינה מלאכותית (AI   ) נמצאת יותר ויותר בשימוש בקידום אתרים ושיווק תוכן, כאשר כלים המונעים בינה מלאכותית ליצירת תוכן, אופטימיזציה והפצה הופכים נפוצים יותר.

 

נתונים ומגמות אלו מדגישים את החשיבות של יצירת תוכן איכותי, רלוונטי ומרתק, תוך שמירה על קשר עם הטכנולוגיות המתפתחות והעדפות הצרכנים. על ידי הישארות מעודכנת במגמות האחרונות ובשיטות העבודה המומלצות בתחום קידום אתרים ושיווק תוכן, עסקים יכולים למשוך יותר תנועה, מעורבות והמרות, תוך שיפור הדירוג במנועי החיפוש שלהם ולהישאר לפני המתחרים.