שיווק תוכן בעידן הטכנולוגי - איך להתאים את האסטרטגיה לצרכי הצרכנים המשתנים
בשנים האחרונות, שיווק תוכן הפך לאחד הכלים החשובים והאפקטיביים ביותר בארסנל השיווקי של חברות וארגונים. בבסיסו, שיווק תוכן מתמקד ביצירת מידע בעל ערך שמושך, מעורר עניין ובונה יחסי אמון עם קהלי היעד. אך בעידן הטכנולוגי המואץ של ימינו, כאשר הרגלי הצריכה והציפיות של הלקוחות משתנים חדשות לבקרים, גם על אסטרטגיות שיווק התוכן להתאים את עצמן בהתאם. מציאות חדשה זו מציבה בפני המשווקים אתגרים מורכבים אך גם הזדמנויות מרתקות להגיע ללב הצרכנים בדרכים יצירתיות ומותאמות אישית יותר מאי פעם.
האתגר המרכזי - התמודדות עם קצב השינויים והציפיות הגוברות לרלוונטיות
הקושי העיקרי שניצב בפני אנשי שיווק תוכן בימינו הוא ההאצה המטורפת בחידושים הטכנולוגיים והשינויים בהתנהגות הצרכנים. מה שהיה רלוונטי ואפקטיבי אתמול, לא בהכרח ימשיך לעבוד מחר. פורמטים של תוכן צצים ונעלמים, פלטפורמות חדשות משנות את חוקי המשחק ומגמות צרכניות מתחלפות בקצב הבזק. בנוסף, הצרכנים נעשים פחות סבלניים לתוכן גנרי או מנותק מההקשר המיידי שלהם, ודורשים חוויה הייפר-רלוונטית שעונה בדיוק על הצרכים האישיים שלהם ברגע נתון.
הפתרון - הטמעת גישה דינמית ומותאמת אישית לשיווק תוכן
כדי להתגבר על האתגרים הללו ולהיערך לעתיד, על העוסקים בשיווק תוכן וקידום אתרים לאמץ תפיסה חדשה ודינמית יותר, שמשלבת בין כוח אנושי לבין טכנולוגיות מתקדמות:
- התמקדות בערך ללקוח - במקום לדחוף מסרים שיווקיים ישירים, יש להתמקד בתוכן שפותר בעיות אמיתיות, מספק תשובות לשאלות נפוצות ומשפר את חייהם של הצרכנים. הערך והתועלת הם שיגרמו להם להישאר מחוברים לאורך זמן.
- שילוב של פרסונליזציה מבוססת נתונים - איסוף מידע מפורט על המאפיינים, ההתנהגות והמסע של הצרכנים מאפשר להתאים להם תכנים ספציפיים לפי הפרופיל האישי והשלב בו הם נמצאים במסע הקנייה. טכנולוגיות למידת מכונה ובינה מלאכותית הן קריטיות לניתוח הנתונים ולמתן המלצות רלוונטיות בזמן אמת.
- אימוץ פורמטים ויזואליים וחווייתיים - מחקרים מראים שתכנים הכוללים סרטונים, אינפוגרפיקה ואלמנטים אינטראקטיביים זוכים לשיעורי מעורבות גבוהים משמעותית מטקסט רגיל. למשל, וידאו צפוי להוות 82% מכלל תעבורת האינטרנט עד 2022. על המשווקים להשקיע בפורמטים שיוצרים חוויה ויזואלית סוחפת ובלתי נשכחת.
- שילוב קול ותוכן מותאם קונטקסט - עלייתן של מערכות מבוססות קול כמו Alexa או Siri מחייבת פיתוח תכנים שמותאמים לשאילתות ושיחות מילוליות טבעיות. תוכן כזה צריך להיות מנוסח בשפה פשוטה, ממוקד ומחולק לפיסות מידע קצרות וקולחות. בנוסף, יש לדאוג להתאמה לנקודות המגע והמיקומים הספציפיים בהם נמצא המשתמש.
דוגמה לחברה שמיישמת אסטרטגיית שיווק תוכן פורצת דרך
אחת הדוגמאות הבולטות לחברה שמשכילה להתאים את הגישה שלה לעתיד היא תאגיד התוכן Red Bull. החברה, הידועה בעיקר כיצרנית של משקה אנרגיה, הפכה למעצמת תוכן בזכות ההשקעה האדירה שלה בפלטפורמות מדיה חווייתיות. הם מייצרים סרטונים קצרים בפורמט "שתף אם אתה מעז", תכניות טלוויזיה על ספורט אקסטרים ואירועים חיים בסגנון פסטיבלי שממותגים על ידם.
אבל מה שבאמת מייחד את Red Bull הוא השימוש האסטרטגי בטכנולוגיות מתקדמות כדי להתאים את התכנים לקונטקסט ולצרכים של כל צרכן. באמצעות אפליקציה שמנטרת מיקום, תנועה וביומטריה, החברה יודעת לזהות מתי הלקוח נמצא בפעילות ספורטיבית למשל, ולהציע לו בדיוק באותו רגע תוכן וידאו רלוונטי שילווה ויעצים את החוויה. היכולת לספק ערך פרסונלי כל כך מעלה משמעותית את הסיכוי שהמותג יחקק בתודעת הצרכן ויגרום לו להפוך למעריץ נאמן. זוהי דוגמה מצוינת לאופן בו שילוב של תוכן מרתק, טכנולוגיה חכמה והתאמה לצרכי הרגע של הלקוח מייצרת אפקט שיווקי מנצח.
נתונים ומגמות מעודכנים בעולם שיווק התוכן
- 84% מהשווקים מצפים שגישות של הפקת תוכן על ידי הלקוחות עצמם (UGC) תהיינה אסטרטגיה מרכזית ב-3-5 השנים הקרובות. (CMI)
- 64% מהצרכנים מקבלים החלטת רכישה לאחר צפייה בוידאו ממותג. (Hubspot)
- הוצאה עולמית על שיווק תוכן צפויה להגיע ל-300 מיליארד דולר עד 2024. (Technavio)
- 49% מהשווקים הסיטו תקציבים מפרסום מסורתי לשיווק תוכן. (Hubspot)
- אורך התוכן האידיאלי למיקום גבוה בדף תוצאות החיפוש של גוגל עומד על כ-1890 מילים. (Backlinko)
טיפים ליישום אסטרטגיית שיווק תוכן עתידית
- הקצו משאבים וצוות יעודי לניהול ומדידת אפקטיביות התוכן לאורך זמן.
- שלבו מערכות CRM וניתוח נתונים דיגיטליים לאיסוף מידע על יחסי הגומלין של הלקוחות עם התוכן והמותג.
- הגדירו פרסונות מפורטות של קהלי יעד ומפו את "מסע הלקוח" הרצוי עבור כל סגמנט.
- בנו תוכניות תוכן רב-ערוציות שכוללות פיצול לפי שלבים שונים במסע הקנייה.
- עודדו עובדים מכל הארגון לייצר תכנים מותאמים לתחום המומחיות שלהם.
- חשבו בגדול והעזו להשקיע בפרויקטי תוכן שאפתניים כמו סדרות וידאו או פודקאסטים.
לסיכום, שיווק תוכן הוא תחום דינמי ומאתגר המחייב עירנות ויכולת הסתגלות מתמדת. על אנשי השיווק מוטלת המשימה להטמיע טכנולוגיות ותהליכי עבודה חדשים, לזהות חדשנות בפורמטים ובפלטפורמות ולמקסם את הרלוונטיות האישית עבור כל צרכן. מי שיתאים את האסטרטגיה לעולם המשתנה במהירות, תוך דבקות בערך המוסף ללקוח, עתיד להוביל את השיח ולבנות יחסים ארוכי טווח עם קולקטיב הלקוחות. אין ספק שהשנים הקרובות מבשרות על שינויים מרתקים נוספים בתחום, שיפתחו בפני העוסקים בו צוהר לאפשרויות חדשות ומרגשות.
אם גם אתם רוצים להכין את הארגון שלכם לעתיד שיווק התוכן ולרתום את הטכנולוגיות הפורצות לטובתכם - אנחנו כאן כדי לעזור. צוות המומחים שלנו ישמח ללוות אתכם בתהליך פיתוח אסטרטגיית תוכן מנצחת שלוקחת בחשבון את השינויים והמגמות המעצבים את פני התעשייה. בין אם מדובר בבניית מערך שיווקי טכנולוגי, התאמה לפלטפורמות מתעוררות או במחקר מעמיק של קהלי היעד – נוכל לחבר עבורכם את הנקודות ולהוביל אתכם לחוד החנית של עולם התוכן.