אסטרטגיות ליצירת קישורים דרך יצירת קשר עם אתרים אחרים

אסטרטגיות ליצירת קישורים דרך יצירת קשר עם אתרים אחרים

למרות שתמיד מוצגות אסטרטגיות חדשות להגברת הנראות של אתרים, בניית קישורים היא משהו שלא הולך להיעלם בקרוב. קישורים חיצוניים (Backlinks) איכותיים לא רק עוזרים לכם לדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, אלא גם משפיעים באופן משמעותי וחיובי על המוניטין הכללי של האתר ושל המותג שלכם. במובן זה, שיווק דיגיטלי אינו שונה משיווק מסורתי, ולכן אסטרטגיית יצירת קשר יעילה היא משהו שאתם פשוט לא יכולים להרשות לעצמכם לוותר עליו.

חשיבותה של בניית קישורים בקידום אתרים אורגני בגוגל

לפני שנצלול לאסטרטגיות עצמן, בואו נבין לעומק מדוע בניית קישורים כל כך קריטית להצלחה בקידום אתרים אורגני בגוגל:

  1. קישורים כסימן למוניטין ואמינות - ככל שיותר אתרים איכותיים ורלוונטיים מקשרים לתוכן שלכם, גוגל מפרשת זאת כהמלצה וכאינדיקציה לכך שהאתר שלכם בעל ערך וסמכות בתחומו.
  2. העברת כוח דירוג (Link Juice) - קישור מאתר בעל דירוג דומיין גבוה מעביר חלק מה"כוח" שלו לאתר שלכם, ובכך מסייע לו לטפס במעלה תוצאות החיפוש האורגניות.
  3. חשיפה לקהלים חדשים - קישורים נכנסים מאתרים אחרים מביאים אליכם מבקרים חדשים שאולי לא היו מגיעים אליכם אחרת, ובכך מגדילים את מעגל החשיפה של המותג.
  4. הגדלת כמות ומגוון מקורות התנועה - ככל שהפרופיל הקישורים שלכם מגוון ועשיר יותר, זרם התנועה לאתר יהיה יציב ועמיד יותר בפני תנודות בדירוגים.

כללי אצבע ליצירת קשר אפקטיבית

אז איך מייצרים יותר קישורים איכותיים דרך יצירת קשר (Outreach)? הנה מספר טיפים שיעזרו לכם:

א. התמקדו באיכות, לא בכמות - קישור אחד ממקור מוביל ואמין שווה הרבה יותר מעשרות קישורים מאתרים מפוקפקים או לא רלוונטיים.

ב. בנו ערך לפני שאתם מבקשים - ספקו למקורות הפוטנציאליים שלכם תוכן מעניין ומועיל, הציעו שיתופי פעולה, תנו ערך מוסף - ורק אז בקשו קישור חזרה.

ג. התאימו אישית כל פנייה - השקיעו זמן בלמידת האתר או הבלוגר אליו אתם פונים, והתאימו את ההודעה באופן ספציפי לנמען. פניות גנריות נתפסות כספאם ומושלכות לפח.

ד. הקפידו על מקצועיות - גם אם אתם פונים בצורה אישית, שמרו על טון מכובד ועסקי. הגיהו היטב את ההודעה, הימנעו משגיאות כתיב והציגו את עצמכם בצורה ראויה.

ה. ספקו ערך משותף - חשבו כיצד האתר אליו אתם פונים יכול להרוויח מקישור לתוכן שלכם. אולי התוכן ייתן ערך מוסף לקוראים שלו או יחזק את הסמכות שלו?

דוגמאות לאסטרטגיות יצירת קשר מוצלחות

כדי להמחיש כיצד נראית יצירת קשר מוצלחת הלכה למעשה, הנה כמה דוגמאות מהשטח:

  1. מאמרים אורחים (Guest Posting) - עדיין אחת מהדרכים האפקטיביות ביותר לקבלת קישורים איכותיים. זהו את האתרים המרכזיים בתעשייה שלכם המקבלים מאמרי אורח, הציעו תוכן ייחודי ומעניין, וכך תזכו בקישור נכנס (ולעתים אף בתנועה ישירה).
  2. ערכות עיתונות דיגיטליות (Digital PR) - צרו תוכן עשיר ומעורר עניין כמו מחקרים, סקרים, אינפוגרפיקות או כלים אינטראקטיביים. פנו לעיתונאים, בלוגרים ומובילי דעת קהל עם הסיפור, והם ישתפו אותו עם קהליהם תוך קישור לכם כמקור.
  3. מיזמים שיתופיים (Collaborative Projects) - חברו לארגונים, מותגים או מובילי דעה קהל אחרים ליצירת תוכן, מוצר או אירוע משותף. השותפים שלכם סביר שיקשרו לתוכן המשותף וכך תרוויחו קישורים איכותיים ורלוונטיים.
  4. תיקון קישורים שבורים (Broken Link Building) - אתרו קישורים באתרים נחשבים שמפנים לדפים שכבר לא קיימים. פנו למנהלי האתרים הללו, הצביעו על הקישור השבור, והציעו את התוכן הרלוונטי שלכם כתחליף ראוי.

מה אומרים המספרים?

אין ספק שיצירת קשר לבניית קישורים היא משימה מאתגרת שדורשת זמן ומאמץ. אבל הנתונים מראים בבירור שזוהי השקעה משתלמת:

  • מחקר של Backlinko הראה שאתרים שיש להם יותר קישורים חיצוניים מדורגים גבוה יותר בגוגל - בממוצע, העמוד המדורג ראשון בתוצאות החיפוש האורגניות מקבל כ-3 פעמים יותר קישורים חיצוניים מאשר האתר בעמוד השני.
  • נתוני BrightEdge מגלים כי לעסקים שמשקיעים ביצירת קשר לבניית קישורים יש סיכוי גבוה פי 5 לראות שיפור משמעותי בדירוגי מילות המפתח העיקריות שלהם.
  • סקר של Aira בקרב מאות מקדמי אתרים מראה כי 90% מהם משתמשים ביצירת קשר כדרך העיקרית לבניית קישורים, ושיעור ההצלחה הממוצע של קמפיין הוא מעל 11% - כלומר כל 9 יוזמות מייצרות קישור איכותי חדש.

לסיכום - אין מנוס מיצירת שיתופי פעולה

קידום אתרים אורגני בגוגל הוא משחק של תוכן, רלוונטיות וסמכות. בניית קישורים נכנסים איכותיים משלבת את כל השלושה - היא דורשת יצירת תוכן מעולה, מחברת אתכם למקורות רלוונטיים ומגבירה את הסמכות שלכם בעיני גוגל, מנועי חיפוש אחרים ובעיקר - בעיני המשתמשים.

אז התחילו כבר היום ליצור אסטרטגיית יצירת קשר שתניב תוצאות לטווח ארוך. רתמו את העקרונות והדוגמאות שפירטנו כאן, ובנו תוכנית פעולה ממוקדת ומתמשכת. הקפידו על איכות, רלוונטיות וערך מוסף, והתאימו אישית כל פנייה. ועם מספיק עקביות והתמדה, תראו את המאמצים שלכם מניבים פירות בדמות דירוגים גבוהים יותר, יותר תנועה איכותית, ומעמד מוביל בזירה הדיגיטלית.

וכמובן - אל תשכחו שגם כאן, אתם לא חייבים להתמודד לבד. אנחנו יכולים לסייע בכל שלב בדרך - מאסטרטגיה ועד ביצוע, ומניתוח ביצועים ועד שיפורים בתוכנית. צרו קשר ונשמח לחשוב יחד על הדרך הנכונה והיעילה ביותר עבורכם לרתום את הכוח של בניית קישורים להנעת הצמיחה הדיגיטלית שלכם קדימה.  

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276