אסטרטגיות שיווק בתחתית משפך המכירות שאסור להתעלם מהן
כאשר מדובר בשיווק דיגיטלי, קל להתמקד בטקטיקות העליונות של משפך המכירות, כגון קידום אתרים אורגני בגוגל ופרסום ממומן. עם זאת, חשוב לא להזניח את השלבים התחתונים של המשפך, שם הלידים הופכים ללקוחות משלמים. אסטרטגיות שיווק בתחתית המשפך הן קריטיות להבטחת המרות ולהגדלת ההכנסות. הנה כמה אסטרטגיות חיוניות שאסור להתעלם מהן:
1. דפי נחיתה ממוקדי המרה
דפי נחיתה מתוכננים להמיר מבקרים ללידים או ללקוחות. בעוד שקידום אתרים אורגני בגוגל יכול למשוך תנועה לאתר שלך, דפי נחיתה אפקטיביים הם שהופכים תנועה זו להמרות. דף נחיתה טוב צריך להיות ממוקד, עם מסר ברור וקריאה לפעולה בולטת (CTA). השתמש בכותרות מרתקות, עותקים משכנעים ואלמנטים חזותיים כדי לעורר עניין ולדרבן לפעולה. למשל, Unbounce, פלטפורמה פופולרית לבניית דפי נחיתה, מצאה שדפי נחיתה ממוקדי המרה הניבו שיעורי המרה גבוהים עד פי 4 מדפים גנריים יותר.
2. שיווק במייל
שיווק באימייל הוא כלי רב עוצמה לטיפוח לידים ולהמרתם ללקוחות. באמצעות אוטומציה של דוא"ל, תוכל לשלוח הודעות מותאמות אישית ורלוונטיות בזמן הנכון במסע הלקוח. לדוגמה, תוכל להגדיר מייל אוטומטי להפעלת סדרת מיילים כאשר מישהו נרשם לניוזלטר שלך או נוטש עגלת קניות. על פי Campaign Monitor, מיילים מותאמים אישית מגדילים את שיעורי ההקלקה פי 6 ואת ההכנסות ב-760% בהשוואה למיילים גנריים. בשילוב עם מאמצי קידום אתרים אורגני בגוגל למשיכת תנועה, שיווק באימייל אפקטיבי יכול להגדיל משמעותית את ההמרות.
3. שיווק באמצעות רשתות חברתיות
פלטפורמות מדיה חברתית הן לא רק לבניית מודעות, אלא גם כלי עוצמתי לדחיפת המרות בתחתית המשפך. שיווק באמצעות מדיה חברתית מאפשר לך להגיע ללקוחות פוטנציאליים עם מסרים ממוקדים ומותאמים אישית בהתבסס על התנהגותם והתעניינותם. ניתן להשתמש בפרסום ממומן כדי למקד מחדש מבקרים באתר שלך עם מודעות רלוונטיות ברשתות החברתיות, ולהציע להם הצעות מיוחדות או תמריצים להמרה. יתר על כן, ניתן להשתמש בכלים כמו קטלוג מוצרים של פייסבוק כדי לקדם מוצרים ספציפיים ישירות בפיד של המשתמשים. עסקים שמשלבים פרסום ממוקד מחדש במדיה חברתית עם טקטיקות קידום אתרים אורגני בגוגל חוו עלייה של עד 50% בשיעורי ההמרה.
4. אופטימיזציה של דפי מוצרים
עבור עסקי מסחר אלקטרוני, דפי המוצרים הם הזדמנות מפתח להמרת מבקרים ללקוחות. אופטימיזציה של דפי מוצרים כרוכה בשילוב יעיל של תכונות, יתרונות, תמונות באיכות גבוהה ודעות מלקוחות. בנוסף להיותם נקודת מגע חשובה במסע הלקוח, דפי מוצרים ממוטבים יכולים גם לשפר את הדירוג של קידום אתרים אורגני בגוגל עבור מונחי חיפוש ספציפיים של מוצרים. נסו להשתמש בתוכן ממוקד מילות מפתח, סימון מבני ותיאורי מטא כדי למטב את דפי המוצרים שלכם הן לקוראים והן למנועי חיפוש. לדוגמה, BestBuy, קמעונאית אלקטרוניקה מובילה, ראתה עלייה של 30% במכירות המוצרים לאחר שיפור איכות התמונות ותיאורי המוצרים בדפי המוצרים שלה.
5. ביקורות ועדויות לקוחות
ביקורות ועדויות של לקוחות הן כלי שכנוע רב עוצמה בתחתית משפך המכירות. הם מוסיפים אמינות ואמון למותג שלך, ויכולים להיות הגורם המכריע במרת מתלבטים ללקוחות משלמים. לשלב ביקורות ועדויות באתר שלך, בדפי המוצרים ובדפי הנחיתה. ניתן גם להשתמש בביקורות במודעות שלך ובתוכן השיווקי כדי להדגיש את היתרונות של המוצרים או השירותים שלך. לדוגמא, חברת המזרנים Casper מציגה ביקורות של לקוחות באופן בולט באתר שלה, ומשתפת עדויות במדיה החברתית. הודות למיקוד זה בביקורות, שיעורי ההמרה של Casper גדלו ביותר מ-20%. זכרו, ביקורות חיוביות יכולות גם לשפר את הנראות של קידום אתרים אורגני בגוגל, שכן גוגל כוללת דירוגי כוכבים בתוצאות החיפוש עבור עסקים עם ביקורות מבוססות.
לסיכום, בזמן שטקטיקות של ראש משפך, כמו קידום אתרים אורגני בגוגל, הן חיוניות למשיכת תנועה, אסטרטגיות שיווק של תחתית משפך הן קריטיות להמרת תנועה זו ללקוחות ומכירות. על ידי יישום דפי נחיתה ממוקדי המרה, אוטומציה באימייל, שיווק במדיה חברתית, אופטימיזציה של דפי מוצרים ושילוב ביקורות לקוחות, תוכלו למקסם את ההמרות ולמנף את ההצלחה של מאמצי קידום האתרים האורגני בגוגל שלכם. זכרו, שילוב אפקטיבי של טקטיקות לאורך כל משפך השיווק שלכם הוא המפתח להשגת תוצאות משמעותיות ולצמיחת העסק שלכם.