מציאת מילות מפתח זולות לקמפיינים שלך ב-Google Ads
ניהול קמפיינים ממומנים ב-Google Ads יכול להיות דרך יעילה להגדיל את התנועה לאתר ולהניב לידים והמרות. אך עבור עסקים רבים, במיוחד חברות קטנות ובינוניות, עלות הפרסום יכולה להיות מאתגרת. תחרות גבוהה על מילות מפתח פופולריות בענפים רווחיים, כמו ביטוח, הלוואות או משכנתאות, יכולה להוביל למחירי קליק גבוהים מאוד שירוקנו במהירות כל תקציב פרסום. לכן, מפתח להצלחת הקמפיין תוך עמידה במגבלות התקציב הוא מציאת מילות מפתח זולות (יחסית), אך עדיין רלוונטיות ויעילות. במאמר הבא, נחלוק איתכם טיפים ואסטרטגיות למציאת מילות מפתח כאלו, שיאפשרו לכם למקסם את ההשקעה בקמפיינים ממומנים מבלי לפרוץ את תקרת התקציב.
שימוש בגרסאות ארוכות (Long-Tail) של מילות מפתח פופולריות
אחת הדרכים היעילות ביותר למצוא מילות מפתח זולות יותר היא להתמקד בגרסאות הארוכות והספציפיות יותר (המכונות Long-Tail) של מונחי חיפוש נפוצים. מילים אלו מכילות בדרך כלל 3 מילים ומעלה, והן מתארות בצורה מפורטת וממוקדת יותר את מוצר או שירות.
למשל, נניח שאתם מוכרים נעלי ספורט. המונח הכללי "נעלי ספורט" הוא מילת מפתח תחרותית מאוד שעשויה לעלות עשרות שקלים לקליק. מצד שני, ביטוי ספציפי כמו "נעלי ריצה לנשים עם תמיכת קשת" יהיה זול בהרבה, מכיוון שהוא פונה לקהל נישה מצומצם יותר. קמפיין שמתמקד במילים ספציפיות כאלו יניב פחות חשיפה כוללת, אבל יביא תנועה מכוונת ואיכותית יותר שסביר שתמיר טוב יותר.
מחקרים מראים שמילות מפתח ארוכות זולות בממוצע ב-20% עד 40% ממילות מפתח "ראש" קצרות ותחרותיות. יתרה מכך, הקליקים מביטויים ממוקדים נוטים להניב שיעורי המרה גבוהים בכ-35% בממוצע, מכיוון שהם תופסים כוונת חיפוש מגובשת יותר של הגולש.
כדי למצוא מילות מפתח Long-Tail איכותיות ורלוונטיות, השתמשו בכלי מחקר מילות מפתח כמו Google Keyword Planner או Ubersuggest. הזינו את מילות הליבה הקצרות של העסק שלכם, ובדקו מהן הוריאציות הארוכות והספציפיות יותר שמופיעות. שימו לב למילים עם נפח חיפוש סביר אך תחרות נמוכה, והתחילו לבנות סביבן את מבנה הקמפיין החדש שלכם.
טקטיקה זו יעילה במיוחד אם האתר שלכם עדיין די חדש וחסר סמכות דומיין. במצב כזה, קידום אתרים אורגני בגוגל על מילות מפתח תחרותיות מאוד יכול להיות קשה ולקחת המון זמן. התמקדות במילים ארוכות וספציפיות בקמפיינים הממומנים תאפשר לכם להתחיל לייצר תנועה ממוקדת מהר יותר, ובמחיר שפוי יותר.
מינוף שגיאות כתיב וטעויות הקלדה נפוצות
רוב האנשים מקלידים מילות חיפוש די במהירות ולא תמיד שמים לב לשגיאות כתיב או הקלדה. מנוע החיפוש של גוגל די טוב בזיהוי טעויות כאלו ויציג בכל זאת תוצאות רלוונטיות. אבל כשמדובר במודעות ממומנות ב-Google Ads, המערכת מתייחסת בדרך כלל רק למילות המפתח המדויקות שהוגדרו בקמפיין, גם אם הן מכילות שגיאות.
מה שמעניין הוא, שמילות מפתח עם שגיאות כתיב או הקלדה נוטות להיות זולות משמעותית ממקבילותיהן המדויקות. זאת מכיוון שמפרסמים מעטים חושבים באופן פעיל להכליל אותן בקמפיינים שלהם. זוהי הזדמנות נהדרת להרחיב בזול את החשיפה למילות מפתח רלוונטיות!
למשל, נניח שאתם רוצים לפרסם על מילת המפתח "טיסות זולות". מחיר הקליק הממוצע עשוי להיות 5 ש"ח ויותר. אך וריאציה עם שגיאת הקלדה כמו "טיסות זולתו" או "טיסות זולוט" עשויה לעלות פחות ממחצית המחיר, עם פוטנציאל המרה דומה.
כדי לזהות טעויות הקלדה נפוצות בתחום שלכם, שוב כדאי להיעזר בכלי מחקר מילות מפתח כמו Ahrefs, Moz או SEMrush. הכלים יציגו גם וריאציות שגויות של מונחים פופולריים, יחד עם מדדים כמו נפח חיפוש ורמת תחרות. שקלו לכלול אותן כהרחבות למילות המפתח המרכזיות בקבוצות הרלוונטיות בחשבון Google Ads שלכם.
בהקשר של קידום אתרים אורגני בגוגל, להכללת מילות מפתח שגויות בדפי התוכן יכולה להיות השפעה שלילית על חוויית המשתמש ועל סימני האמינות של האתר. אבל בהחלט אפשר להגדיר אותן כמילות מפתח משנית למעקב ב-Search Console, ולבחון את הפוטנציאל שלהן ביחס לגרסאות המדויקות.
שקילת וריאציות רלוונטיות אזורית או בשפות שונות
לעתים קרובות, אותה מילת מפתח בדיוק יכולה להיות הרבה יותר תחרותית ויקרה באזור גיאוגרפי או שפה מסוימים מאשר באחרים. למשל, הביטוי "עורך דין" עשוי לעלות 10 ש"ח ומעלה לקליק במרכז הארץ, אך אולי רק חצי מזה בפריפריה. בדומה, וריאציות של אותו מונח בשפות כמו אנגלית, רוסית או ערבית לרוב יהיו זולות יותר בשל תחרות מקומית פחותה.
אם קהל היעד שלכם אינו מוגבל לאזור גיאוגרפי או שפה ספציפיים, שקלו לכלול בקמפיינים שלכם מילות מפתח רלוונטיות במקומות ושפות פחות תחרותיים. לדוגמה, נניח שאתם משווקים קורס אונליין ללימודי תכנות שפונה לקהל רחב. הכללת מונחים כמו "coding course" או "курс программирования" לצד "קורס תכנות" יכולה להרחיב משמעותית את החשיפה במחיר נמוך יותר.
כדי לזהות וריאציות אלו, תוכלו להשתמש בהגדרת אזורים ושפות היעד ב-Google Keyword Planner, ולהשוות את מחירי המכרז הממוצעים בין האפשרויות השונות. מומלץ לבנות קבוצות מודעות נפרדות לכל אזור או שפה, ולהתאים את ההצעות בהתאם לתחרות ולביצועים הצפויים בכל סגמנט.
בהיבט של קידום אתרים אורגני בגוגל, וריאציות שפה ומיקום של מילות מפתח הן פקטור חשוב בבניית אסטרטגיית SEO בינלאומית. אם יש לכם גרסאות מתורגמות של האתר, חשוב להתאים את התוכן ואת מילות המפתח לכל שוק ושפה. שימוש נכון בתגיות hreflang להגדרת שפות והפניה לגרסאות מקומיות יכול לסייע לגוגל להציג את הדפים הרלוונטיים ביותר לכל חיפוש.
בחינת מילות מפתח קשורות מעולמות תוכן משיקים
לפעמים, כדי למצוא מילות מפתח אפקטיביות וזולות, שווה להרחיב את זווית הראייה ולחפש השראה בעולמות תוכן קשורים או משלימים לתחום הליבה שלכם. מילים כאלו עדיין יכולות למשוך קהלים רלוונטיים עם עניין פוטנציאלי במוצר או בשירות שלכם, אבל בדרך כלל יהיו פחות תחרותיות ויקרות מהמונחים המרכזיים והישירים בענף.
לדוגמה, נניח שאתם מנהלים בית מלון בוטיק בתל אביב. מילות מפתח ברורות כמו "מלון בתל אביב" או "סופ"ש במלון" כנראה יהיו יקרות יחסית בגלל תחרות גבוהה. אבל מילים משיקות כמו "חופשה רומנטית", "צימרים במרכז" או "אטרקציות בתל אביב" עשויות למשוך קהל דומה בעלות נמוכה יותר.
כדי לזהות מילות מפתח רלוונטיות בתחומים משיקים, נסו להיכנס לנעליים של הקהל שלכם וחשבו על צרכים, עניינים או בעיות נוספים שיכולים להוביל אותם אליכם. תוכלו גם להשתמש בכלי מחקר מילות מפתח כדי לחפש רעיונות על סמך מושגים כלליים יותר בתחום שלכם.
העיקרון הזה נכון ורלוונטי מאוד גם בבניית אסטרטגיית קידום אתרים אורגני בגוגל. יצירת תכנים ערכיים ומקיפים בנושאים קשורים ומשלימים יכולה למשוך תנועה איכותית ולבסס את הסמכות של האתר בנישה הרחבה יותר. במקביל, ניתן לטפח באופן ממוקד יותר את הדפים והמונחים המרכזיים בליבת הפעילות.
התמודדות עם מילות מפתח יקרות באמצעות אופטימיזציה מקיפה
לעתים, ברצותכם להתחרות על מילות מפתח יקרות ותחרותיות, פשוט לא תהיה ברירה אלא לשלם את המחיר הנדרש. זה במיוחד נכון לעסקים בתחומים כמו ביטוחים, הלוואות, משכנתאות או שירותים משפטיים, שהתחרות בהם צפופה והעלות לקליק יכולה להגיע למאות שקלים.
במצבים כאלו, דרך יעילה להתמודד עם מחיר הקליק הגבוה היא על ידי אופטימיזציה מקיפה של כל ההיבטים האחרים של הקמפיין. זה כולל כתיבת מודעות רלוונטיות ומשכנעות יותר, שימוש אסטרטגי בהרחבות מודעה, שיפור דפי הנחיתה וחווית המשתמש, ותיעדוף איכות התנועה על פני הכמות הגולמית.
ככל שהמודעות והאתר שלכם יהיו ממוקדים, רלוונטיים ומספקים יותר, כך תוכלו להשיג ציון איכות (Quality Score) גבוה יותר מגוגל. ציון גבוה מוריד את CPC האפקטיבי שלכם ביחס למתחרים, ומאפשר לכם להופיע גבוה יותר בתוצאות גם עם אותן הצעות מחיר. בנוסף, תנועה איכותית תניב שיעורי המרה טובים יותר שיצדיקו את העלות הגבוהה יותר לקליק.
נניח שאתם משווקים משכנתאות, ואתם מתמודדים על מילת המפתח "משכנתא למשתכן" עם מחיר קליק ממוצע של 50 ש"ח. במקום להגדיל את ההצעות שלכם, נסו לכתוב מודעות ספציפיות ורלוונטיות במיוחד למשתכן, להוסיף הרחבות עם מחשבון משכנתא או טופס ליד מהיר, ולייצר דף נחיתה אינפורמטיבי וידידותי למשתמש.
השקעה באופטימיזציה רציפה לאורך זמן יכולה לשפר משמעותית את יחס התועלת-עלות (ROI) של הקמפיינים שלכם, גם כשמדובר במילות מפתח "יקרות". זהו גם אחד העקרונות המנחים בקידום אתרים אורגני בגוגל - הקפדה עקבית על איכות, רלוונטיות וערך מוסף לגולש, מעבר לאופטימיזציה טכנית בסיסית.
התאמת שפה פרסומית למודעות בנושאים רגישים
כשמפרסמים על מילות מפתח בנושאים רגישים או מביכים, רוב המתחרים נוטים להימנע מלהשתמש בביטויים הישירים והמפורשים ביותר בטקסט המודעה - בעיקר מתוך רצון לשמור על דימוי נקי ומהוגן. אבל דווקא כאן מתגלה לפעמים פוטנציאל להשיג מחירי קליק נמוכים מאוד למונחים רלוונטיים ביותר ובעלי כוונת חיפוש גבוהה.
דוגמאות לתחומים כאלו הן בעיות רפואיות אינטימיות כמו טחורים או פטרת, צרכים מיניים כמו אין אונות או אביזרי מין, או בעיות משפטיות כמו גירושין או פשיטת רגל. רובנו פחות סובלניים לראות את המושגים המפורשים הללו במודעות, אבל בפרטיות של תיבת החיפוש, אנשים דווקא משתמשים בהם די הרבה.
גישה אחת להתמודד עם הדילמה היא להשתמש במונחים עדינים ועקיפים יותר במודעות עצמן, אבל לכלול את הביטויים הישירים יותר כמילות מפתח מסונכרנות בקמפיין. כך תוכלו "להתחמק" מבעיית תדמית אך עדיין להופיע בחיפושים הישירים היקרים מפז האלו.
לדוגמה, אם אתם מוכרים תכשירים נגד אין אונות, המודעה יכולה להכיל משפט כמו "פתרונות טבעיים לשיפורחיי המין, במשלוח דיסקרטי מהיום להיום". אבל מאחורי הקלעים, מילות מפתח כמו "בעיות אין אונות" או "כדורים נגד אין אונות" יהיו משויכות לקמפיין ויזכו אתכם בקליקים במחיר שפוי.
מבחינה אתית, חשוב לוודא שיש התאמה ברורה בין תוכן המודעה לבין מה שהגולש ימצא בפועל בדף הנחיתה ובאתר. עדיין מדובר במצבים ובצרכים אנושיים אמיתיים ורגישים, והאחריות עלינו כמפרסמים לספק מענה הולם ומכבד, ולא רק למשוך תנועה במרמה.
יישום של גישה דומה בקידום אתרים אורגני בגוגל דורש איזון עדין מאוד. מחד, כדאי לשלב בתוכן גם וריאציות מפורשות של מילות המפתח, כדי להתכתב עם כוונות החיפוש האמיתיות ולהגדיל סיכויי המיקום. אבל מאידך, שימוש יתר במונחים בוטים מדי עלול לפגוע באמינות האתר ולהרתיע משתמשים. גם כאן, השילוב האופטימלי הוא תוכן אמין, מקצועי ומועיל, שנותן מענה לצורך אמיתי תוך שמירה על טקט ורגישות.
סיכום מציאת מילות מפתח זולות ויעילות בקמפיינים ב-Google Ads יכולה להיות משימה מאתגרת, במיוחד בתחומים רווחיים ותחרותיים. אך היישום האסטרטגי של הטיפים שנסקרו כאן יכול לסייע לכל עסק למקסם את ההשקעה בפרסום ממומן ולהשיג תוצאות משמעותיות גם בתקציב נתון.
בין אם תתמקדו בגרסאות ארוכות וספציפיות של מונחים נפוצים, תנצלו שגיאות הקלדה ואיות נפוצות, תבחנו וריאציות אזוריות ובשפות שונות, תרחיבו למילים קשורות מעולמות משיקים, או תתאימו שפה פרסומית למונחים רגישים - העיקר הוא להכניס חשיבה יצירתית ומקורית לתהליך מחקר מילות המפתח, מעבר לרשימת המונחים הבסיסית בליבת התחום שלכם.
כפי שעולה מהדוגמאות, יש לא מעט הקבלה בין העקרונות הללו לבין אלו המנחים אסטרטגיית קידום אתרים אורגני בגוגל. בשני המקרים, המטרה היא לזהות מילות מפתח רלוונטיות ובעלות פוטנציאל שיספקו את המענה המדויק והאיכותי ביותר לצורך של הגולש.